söndag 15 september 2013

Besök inne i stan

Jag älskar att vakna upp på en lördag och inte ha ngt bestämt. Igår hade vi bara "Heja på Karin" på schemat. Hon sprang nämligen Sthlm Halv Maran igår. Älskar att heja och klappa händerna till alla duktiga löpare. 
Men innan dess kom Helena över och var super piffad och snygg. Själv kom jag just hem från skogen med tjejerna och kände mig härligt lördags lufsig. Hon undrade om jag och Wera ville följa med till stan en sväng och fokus på HM Home. 
Nu för tiden är inte jag inne i stan så jätte mycket så självklart ville jag hänga med. 15 min senare satt två mammor och två små tjejer i bilen. Det är galet men det tar 10 min in till Gallerian, men ändå väljer jag Sickla framför stan. 
Men igår var det super kul att få kolla på HM Home. Köpte ännu en ny kudde till soffan, gråa örngott till sängen och en snygg zebra burk i porslin. 
Skulle kunna ha en sådan burk i varje rum tror jag. Det samlas nämligen så mycket skruffs och små saker hela tiden. 
Till lunch åt vi sushi. 

På eftermiddagen åkte jag och Wera in till Kungsholmen och hejade på Karin och även jätte många gamla kollegor som sprang förbi en efter en. Jätte roligt att få heja fram alla.
Karin var grymt duktig och sprang på 1.48. Efter det åkte vi hem till oss, Johanna var också nere från Tällberg. 
Fredric hade förberett en stor buffé av Libanesisk mat. Jätte gott och annorlunda. Sent på kvällen gick vi ut och provade vattenpipa. En väldigt härlig dag och kväll!!
Elsa och Wera åker sparkcykel i skogen
Stor tjej är inne i stan och shoppar..
Gott med lördagsgodis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar