onsdag 19 september 2012

Framsidan av huset

Med ett hus så kommer även en trädgård och där är det jag som har huvudansvaret. Det kliar massor i mina fingrar för att sätta igång med olika projekt. Dels framsidan eftersom vårat hus syns knappt när man kommer åkandes på gatan. Jag vill få ner häcken rejält, men efter att ha hört oss för ska man inte klippa ner den nu innan vintern utan vänta tills i mars. Så det är bara att vänta.
Sen skulle jag vilja lägga gräsmatta framför huset i stället för grus. Sen skulle jag även vilja lägga en snygg trall vid entrén och göra en sittgrupp även på framsidan.Tror det skulle kännas välkomnande samt lite annorlunda lösning.
Idag när jag satt vid matbordet fick jag ett ryck och tog fram häcksaxen och klippte till häcken. Det spretade massor. Lika bra att passa på med sådant när jag var hemma idag. Nästan så att man skulle ha en sådan här "ledig" dag mitt i veckan. Man hinner med ganska så mycket.
Hallå huset....


Här vill jag att entrén ska kännas mer öppen och att bygga en trall med sittgrupp till vänster. 

Här under äppelträdet skulle sittgruppen vara, ett extra rum och så har man koll ut mot gatan där jag kan tänka mig att Wera och Walter kommer cykla en del och då kan det vara skönt att ha lite koll.


Hoppas ni kan se att jag har klippt till häcken, särskilt på toppen där det spretade upp massa. Sen ser det så tråkigt ut att busken har dött mitt i.

EN sådan här härlig entré skulle jag vilja ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar