onsdag 19 september 2012

Onsdagen spenderas hemma

Det blir inte alltid som man tänkt sig och det fenomenet är allt vanligare när man har barn.
Igår när jag kom hem med barnen efter att vi besökte Globen efter dagis såg jag att Walter inte mådde så bra. Tog tempen och han hade 37.8 och klagade på ont i magen. Så jag frågade om han ville gå och lägga sig och det tog mindre än 5 min så sov han, Wera var glad att också få gå och sova så kvart i sju satt jag själv i soffan med två sovandes barn. Fredric är i Gbg så jag fick ha soffan och TV:n för mig själv.
Natten gick bra och båda barnen vaknade halv åtta, dom måste varit riktigt trötta.
Wera körde vi upp till dagis på morgonen men nu hänger jag och Walter här hemma. Han är inne på sin andra film och jag passar på att göra fler saker samtidigt. Tvätta, plocka i huset, jobba samt baka kaka.
Walter mår ok och har inte alls mycket feber idag. Men tydligen är det ngt som går på dagis just nu där barnen fått feber i två dagar sen friska. Lite mysigt är det ändå att bara jag och Walter får mysa idag, det händer inte all för ofta. Wera vill och tar väldigt mycket uppmärksamhet både från mig och Fredric och har inte lika lätt att sitta och leka som sin storebror. Så jag ska njuta extra mycket av att få ha Walter för mig själv.
Jag hade såklart andra planer i dag än att vara hemma. Har avslutning med 3 Affärsprogram och jag har bokat 2 heldagar på fina Scandic Grand Central. Men idag får min kollega Micke hålla i trådarna. I morgon när det är sista dagen och deltagarna ska hålla i presentationer samt så avslutar vi med att fira med middag på Grill då ska jag minsann vara med :-).
Lägger upp lite bilder från helgen då våra vänner Ulrika, Magnus, Nora och Elsa var och hälsade på. Samt bilder från idag.
Glass är det bästa!!1

Busungarna Elsa & Wera

Sjuk Walter

Äntligen fick jag baka, saknar det. 2 veckor kvar tills köket kommer....



Vårt växthus som jag skulle kunna göra så mycket med, men tiden finns tyvärr inte. Till höger går det en liten gång över till våran grannar, där springer Walter och Malkom över till varandra.


Tyvärr har jag inte suttit och njutit här så många gånger..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar