måndag 25 mars 2013

Bra beslut!!

Idag är det måndag och både jag och Fredric har semester. Det bästa beslut vi tagit på länge. Det var så skönt att inte behöva stressa i väg och lämna barn på dagis. I stället åt vi frukost i lugn och ro och vid halv tio passade jag och barnen på att åka och storhandla på ICA Maxi vid Nacka. Dom skötte sig riktigt bra, annars kan det vara dödens att gå och handla själv med två jobbiga barn.
När vi kom hem gräddade vi våfflor ute i solen och sen gick vi till lekparken. Fredric har fixar massa på övervåningen. Jag åkte även och beställde tapet upp dit. Kommet bli bra och även lite öppnare då vi tagit bort en inbyggd hylla mm. Han är så fantastiskt duktig.
På eftermiddagen kom Walters kompisar över, Herman och Malkom. Två jätte snälla och bra killar som bor granne med oss.
Nu har vi ätit god middag med kött från Köttbaren, härlig sallad (tack Catherine för inspiration) och bulgur. Till efterträtt överraskade jag Walter med världens godaste kladdkaka, Walters favorit. Oj vad glad han blev. Testade ett nytt recept som var magiskt och farligt gott.
Vi njuter även av rödvin då vi faktiskt har semester.
I morgon bitti ska jag åka in till Gärdet där det är 50% på Isbjörn kläder, favoriter som vi använder till våra barn. Hoppas på att göra bra fynd.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar