tisdag 26 mars 2013

Fantastiska dagar!!!

Kan säga det igen men jag är så glad att vi tog semester innan påsk. När man tar semester så åker man ju oftast i väg men dessa dagar har vi bara hängt här hemma. I morse åkte jag i väg på utförsäljningen av Isbjörn. Oj vad jag shoppade loss till barnen. Overall, vinterjackor, skaljacka mm. Älskar detta märke och allt blev i rött och svart.
Efter det hämtade jag upp övriga familjen och så åkte vi till Nyckelviken och grillade korv och hälsade på djuren. Solen värmer äntligen våra ansikten.

På eftermiddagen hängde vi bara hemma, Wera vill helst bara vara ute och älskar att gå ute på gatan och springa i alla vattenpölar som nu blir av all smält snö.
Men jag har ju glömt att berätta om vår premiär på Ågesta Ridskola i söndags. Vi hade bokat en häst till Wera. Det skulle bli hennes första ridlektion på 30 min. Hon var så taggad och kunde inte prata om ngt annat under hela söndagen. När vi kom dit sprang hon in och provade ut ridhjälm. När hon såg alla hästar skrek hon -titta, titta!!! Hon var så glad. Men när vi går fram till vår häst Biztro och hon ska sätta sig i sadeln började hon gråta och ville inte alls rida. Jag blev så förvånad men förstod att detta inte skulle gå. Som tur var ville Walter rida och han hoppade med glädje upp i sadeln. Han var sååå duktig och travade och lyssnade på läraren. Vi satt på läktaren och jag var mäkta stolt. Nu vill han börja rida:-).
Kusin Karin får ta han om Wera i påsk och låta Wera rykta och så. Tror hon kommer vilja rida på Silver.

Måste även berätta vad som händer på jobbfronten. Men det får bli i ett annat inlägg.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar