torsdag 15 juli 2010

Semester 2:a destionationen Tällberg

I fredags morse flög jag och Walter upp till Bromma flygplats och där mötte min mamma och pappa oss. in i bilen coh direkt vidare upp till Tällberg. Walter somnade innan Enköping och sov hela resan. Så den resan gick så mycket fortare än att åka tåg. Det var så härligt att få komma upp till mitt älskade Tällberg. Tråkigt dock att inte Fredric var med men han dök upp i måndags från Karlstad. I helgen var Johanna hemma på gården så vi passade på att umgås så mycket som möjligt. Mycket prat och goda luncher i skuggan. Värmen har verkligen visat sin bästa sida i flera veckor nu så det är ganska skönt att sitta i skuggan och bara vara hemma på gården och hänga. Men vi har passat på att göra en del utflykter, skönt med AC i bilen.... Häromdagen åkte vi till Siljansnäs med picknick-korgen och gjorde små mysiga stop på bondgårdar och hälsade på djur och köpte bullar och hembakat bröd. I går var vi i Rättvik och besökte deras hembyggdsgård där några driver ett café "Nyfiket" och allt är ekologiskt och väldigt nytänkande och gott. Kan varmt rekomendera det.
Idag har jag, mamma och Walter varit på Soligatorsdagen i Leksand och handlat och ätit god glass. Eftermiddagen bjöd på bad vid stranden, ganska så skönt att åka ner på eftermiddagen då det inte är för varmt. Walter har en liten mini-pool som han kan svalka sig med här på gräsmattan.
Det är verkligen så mysigt att vara på gården och väldigt upskattat av stats-Walter. Han älskar att gå och plocka smultron, gå upp till hagen varje kväll med mormor och hälsa på Noa och Silver. Springa på gräsmattan och spela fotboll, efter denna vecka vill jag bo i HUS!!! Får alltid sådan huslängtan när jag varit här uppe i Tällberg. Lägger upp bilder från våran vecka i nästa inlägg.
I morgon är det en stor dag, 16 JULI!! Ska gå lägga mig tidigt så jag vaknar fort:-).
Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar