tisdag 18 oktober 2011

Effektiv dag

Tisdagen började redan kl halv sju hemma hos oss idag då Walter ville gå upp...grrr. Men väl uppe är jag pigg, när jag ligger i sängen under varma täcket vill jag aldrig att ngn ska väcka mig. Men jag drog på mig träningskläder och körde mitt egna "Tabata" pass som jag hittat på. Jag går igenom hela kroppen på ca 20 min. Kör olika övningar i 20 sek vila 10 sek och upprepar detta 8 ggr. Är helt slut efter dessa 20 min. Så effektivt och faktiskt roligt. Stänger in mig i Walters rum och sätter på stereon.
Efter det blev det frukost, sekt ägg, kaffe och yogurt med hallon.
Fixade i ordning båda barnen, nu är det mycket lager på lager. I alla fall på Walter. Hösten är verkligen här och jag vet inte om jag gillar det. Särskilt inte idag då det har blåst och regnat, fy farao vad omysigt att gå ut och hämta på dagis i det vädret.
Lämningarna på dagis just nu går SÅÅ bra, Walter springer fram til sina vänner och bara skrattar. Så fantastiskt att se. Walter är en blyg kille och har även varit det mot sina kompisar på morgonen men just nu märker jag en otrolig skillnad.
Efter lämning gick jag hem med en sovande Wera, hon fick sova ute på terassen medans jag strök all tvätt från våran tvättdag som har blivit på måndagar just nu. Sen gjorde jag i ordning en pajdeg inför kvällens middag. Köttfärspaj stod på schemat.
Wera vaknade och det blev mycket lek på golvet, hon vill ha en nära och upptäcker nya saker varje dag. Hennes leksakskorg som står i vardagsrummet är ganska så tråkig och vill helst sitta inne i badrummet och dra ut allt toalettpapper eller suga på balsamflaskan...
Sen åt vi lunch, pasta med brocoli till Wera och lax med grönsaker till mig. Wera somnade en kort stund och under tiden fixade jag i ordning kvällens paj. Skönt att ha den klar.
Wera vaknade och vi begav oss ut i regnet för att träffa Matilda och hennes 6 veckor gammla Gustav. Vi fikade på Brunkan i nästan 2 tim och detr var så mysigt att sitta ner och prata om allt möjligt. Matilda äger affären Classic Living men är nu mammaledig.
Kl tre, hämtning av Walter och eftersom det regnade gick vi hem och inväntade att vi skulle gå till gymnastiken. Sprang över med Wera till Petra som kunbde passa henne medans jag cyklade upp med Walter till gymnastiken, men när jag kommer hem igen så har Walter somnat i soffan... Han var så tröt så gymnastiken blev inställd och han sov i 1 tim.
När en sur och grinig Walter vaknade ratade han min middag och jag blev irriterad. Mitt tålamod är inte det bästa på kvällaarna när barnen tjafsar.
Nu har jag varit uppe på ICA och handlat, skönt att få komma ut själv!!!
Nu ska jag gå och pussa på Walter som är uppe sent idag sen blir det nog sängen för mig.
Tack för idag!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar