söndag 22 juli 2012

Badpremiär

Idag var det bad och strand som gällde. Jag och barnen (känner mig nästan som ensamstående med två barn denna sommar...) Fredric var hemma och målade, ja hur som haver åkte vi och sökte upp en badplats idag. Vi har inte badat något denna sommar och jag har längtat efter att få se Wera bada och leka i sanden. Jag har tyvärr slarvat bort min bikini under flytten så jag kände mig mindre sugen för att gå runt på stranden med svarta trosor och en bikiniöverdel från förra sommaren... 80D. Men men det fick gå det med. Barnen badade i alla fall tills läpparna var blåa. Då gick vi upp och värmde osa på handdukarna. Wera som aldrig varit på en strand tyckte nog det var konstigt att se så många som bara låg ner på handdukar. Men hon var snabb att göra samma sak. Låg ner några stunder men annars kul att gå runt och kolla in och även prata med andra på stranden. Lilla pluttan, hon är så rolig just nu och samtidigt så jäkla bestämd. My good vilken vilja denna lilla tjej har. Hon kan bli så arg och när hon blir det måste hon bita i ngt, allt i från ett mjukisdjur, sko, trasa eller ett hörn på en vägg... Men efter bitningen och skrik så går det snabbt över.
Efter badningen så kom Fam Wigh över och spanade in hus och renovering. Sixten och Walter försvann direkt och började leka. Walter saknar verkligen kompisar att leka med. Vi hoppas grannarna kommer hem snart så får gå över och säga hej.
Fredric jobbar på och är så duktig. Nu är alla golven målade i köket och vardagsrummet. Jätte vita och fina. I veckan blir även barnens rum klart.
Innan middagen tog jag en löprunda och F gick med barnen till lekplatsen. Ganska så skönt att få komma bort från barnen i bland. Men på onsdag ska Fredric vara "ledig" och vi ska hitta på ngt mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar