onsdag 4 juli 2012

Genuint lycklig!!

Trodde inte att jag skulle känna sådan lycka att flytta till hus. Men jag är så lycklig och just nu känns allt sååå bra. Jag är en husmänniska och det var skönt att få det bekräftat.
Har varit dålig på att ta foton. Förstår inte varför jag inte gått loss på trädgården och fotar mer där...
I morgon får vi äntligen ställa in möblerna i vardagsrummet. Nu har golvet fått vila i 3 dagar. Under tiden har Fredric hunnit måla väggarna i ljusgrå.
Men det fantastiska som hände idag var att båda barnen fått plats på en förskola. Enskede Gårds förskola. Vårt 2:a handsval. Vilken lycka!!!
Jag tog med mig barnen i vagnen direkt och gick en promenad dit.
Ligger så mysigt, bakom ridskolan i h nära skog och i ett lugnt område. 9 min tog det att gå dit.
Alla var så trevliga och Walter tyckte det var spännande att kolla in lokalerna. Han ska gå på avdelningen Röd och Wera på Grön. Jätte stor gård hade dom också. Åhh det kommer bli så bra och jag är så glad att det löste sig. Trodde aldrig det i och med att vi hade en plats på 115...
Igår var Petra och barnen och hälsade på. Det var så kul att äntligen få visa upp huset. Det är ju ingen annan som sett det tidigare. Barnen hade så kul i hop, badade i vattenspridaren, vi åt lunch i solen och drack kaffe och pratade.
Idag har jag fixat mig i håret sen var jag förbi Svenskt Tenn och köpte brällopspresent. Vi åker nämligen till Tyskland på bröllop på fredag.
Nu i kväll har Loppan, Linus och Greta varit här och ätit middag. Wera blir så glad när hon får se Greta och vill pussas och kramas.

Nu ska jag sova. Kram.

3 kommentarer:

  1. Då bor du nära mig tror jag :-) är det nära tvärbanestationen Linde ?

    Fint är det !

    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor längts ner vid Enskedefältet, så väldigt nära Stureby. Vi bor närmast Sockenplan. Vi trivs så bra.
      Kram!!

      Radera
  2. Härligt ! det är ett mysigt område :-) Kul att ni trivs !

    Kram

    SvaraRadera