tisdag 21 augusti 2012

Long time

Fy vad dålig jag är på att blogga just nu. Blir så enkelt att lägga upp bild på Instagram i stället.
Just nu är vi inne i inskolnings veckan med barnen. Igår körde min mamma och Fredric då jag satt i utbildning heja dagen. Men idag var det min tur. Jag var största delen hos Wera och mamma hos Walter. Men jag sprang i mellan avdelningarna så mycket det gick. Wera är cool och tycker nog det är kul att gå runt där och upptäcka nya saker. Men hon är verkligen ingen pyssel eller lek tjej. Finner ingen plats egentligen där hon sitter och leker. Hon hade helst suttit ute i hallen och provat alla skor. Fröknarna på Weras avd är kanon och tar verkligen sig an barnen. Efter lunch var Wera sååå trött och att lägga henne var så enkelt, på 2 min sov hon och vaknade efter 11/2 tim. Då passade jag på att vara med Walter. Där är det nya förskollärare som inte hittat sina roller och tar inte för sig eller försöker lära känna barnen. Åhh det kliar i mina mun att vräka ur mig vad dom kan göra bättre. Hur svårt ska det vara ställa frågor eller höra vad barnen gillar. Nu får dom bara leka och pyssla och det är noll ordning. Men jag hoppas det blir bättre när dom jobbar ihop sig. Men Walter trivs och det är det bästa. Våra förra grannar från Medevigatan bor i Enskede Gård och Adam och Walter går på samma avd. Dom har hittat varandra och det känns toppen.
I morgon är det sista dagen då vi är med sen ska vi lämna dom, Wera går en kort dag på torsdag och fredag. Känns konstigt att jag ska lämna mim lilla tjej där.
Fredric är hemma och jobbar i huset men på torsdag börjar han jobba igen efter 4 mån pappaledighet. Äntligen får vi två fulla löner igen.

1 kommentar:

  1. Sötisarna! Vilken tur de har som har "Totton"så nära! Har glömt tacka för i söndags! Var sååå kul att ni surprisade! Kram till er alla ! /Karin

    SvaraRadera