söndag 18 november 2012

Kan inte denna månad ta slut..

Vet inte vad det är men i november detta år exploderade det av sjukstuga i detta hus. Det känns som att, bara vi har tagit oss igenom November så blir allt bra igen... Kan ju också ha helt fel. Men efter november kommer ju en av mina favoritmånader december!!!
För ett år sen eller drygt sa jag till Petra, detta var sista året vi firade jul på
Medevigatan. Nästa år bor vi i hus sa jag.
Vad rätt jag hade. Och jag är så glad att vi tog detta beslut 2012 och att vi hittade detta hus som vi trivs så i och har fått skapat som vi vill ha det.
Ja ja det var lite tillbakablick.
I går var det Walters tur att få feber och hosta. Efter flera timmars lek och bus hemma hos Douglas kom W hem och kändes lite låg. 38.9 visade tempen och det fick bli sängen. Idag har han varit ok men mest suttit i soffan. Jag har också blivit rejält förkyld och hostig. Men i morgon måste jag till jobbet, var ju knappt där förra veckan då jag var hemma med Wera. Men i morgon kommer min underbara mamma hit med morgon bussen från Tällberg och hjälper oss med Walter. Sååå snällt. Nu håller jag tummarna att hans sjukdom blir lika långvarig som Weras.
Jag har i alla fall hunnit med att måla två obehandlade hyllor som vi köpte på Ikea för ett tag sedan. En ska sitta ovanför Walters säng och en ska upp till mitt kommande "kontorsplatsprojekt". Vita blev dom som nästan allt annat....:-).
Nu ska jag sova och i morgon blir det upp tidigt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar