lördag 1 maj 2010

Valborg

I morse när vi vaknade sa Walter nästan direkt.
-Mamma det var roligt i går med Loppan och Linus. Vart är Linu nus var andra frågan? (han älsakr Linus)
Ja jag kan bara hålla med Walter. Gårdagens varborg blev så trevlig och väldigt spontant, då det nästan alltid blir som bäst. Jag slutade lite tidigare från jobbet igår och då mötte jag upp Fredric och Walter. Walter sov en sen lur igår så vi passade på att ta ett glas Rosé och buffé på Melanders. Varje fredag dukas det upp em mini buffé med massa gott och det är gratis, så det gör det extra gott. Efter en timma kom Loppan förbi efter jobbet och det blev mer rosé.
Njöt verkligen att kunna gå ut sådär med mina killar ohc bästa vännen. Walter hängde bara på och tyckte det var roligt, han är ganska enkel att ha med på sådant.
Eftersom inga av oss hade några vidare planer för kvällen beslöt vi att gå hem till oss och grilla. Fredric blev kock för kvällen och fixade en urgod middag.
Kvällen innehöll, discodans i Walters rum där alla hoppade runt, gott rött vin, drinkar ute på balkongen när W somnat och massa skratt och prat. Tack underbara vänner för att ni är ni!

Idag var det flyttdag förmina föräldrar, Fredric var uppe tidigt för att hjälpa med alla kartonger och möbler. Mamma och pappa har nu flyttat från Midsommarkransen till en liten mysig lgh på Söder vid Horrnstullsstrand. Jätte fin lägenhet. Dom kommer ha lgh som en övernattningslgh, för nu är det dags för dom att flytta upp till Tällberg... Kommer sakna dom jätte mycket.
Efter att jag och W vaknar till liv och bakat en kaka tog vi en cykeltur till Hornstull. Västerbron kändes i benen kan jag säga men jag hade en duktig kille som ropade kämpa, kämpa bakom mig. Det hjälpte. När jag kom hem igen la jag mig i sängen och råkade somna i 1 1/2 tim... vet itne när det hände senast men extremt skönt var det i alla fall. Nu ska vi göra egna hamburgare och ta det lugnt, vi är alla rätt så trötta idag.

Ha en härlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar