lördag 4 juni 2011

Wera 4 månader

Tiden går så fort och jag tror hela tiden att jag kommer ihåg alla saker som händer med Wera, men icke. Så nu har jag tänkt lägga in månadsuppdatering på hennes utveckling mm så jag har det för min egen del.

Gillar just nu: Ligga på golvet och rulla runt från rygg till mage. Att prata högt och testa olika tonlägen på rösten, gillar ännu mer när ngn pratar tillbaks med henne. Att titta på sina händer och även suga på dom. Att stå upp i knäna och känna sig "stor".

Humör: Är som oftast alltid nöjd och glad, vaknar med ett leende på läpparna. Gråter sällan och när hon är hungrig gnäller hon bara lite.

Sömn: Just nu sover hon ca 3 ggr om dagen kan även bli 4 ggr beoende på vad vi gör. Men hon har ofta en lång sovstund på eftermiddagen. Annars sover hon bara mellan 40 min - 1 tim. Är vaken i ca 1 1/2 tim - 2 tim. På kvällen somnar hon runt 19 tiden och sover hela natten med ca 2 till 3 amningar.

Övrigt: Hon tar napp lite då och då och det är bara en som fungerar. Hon äter inte ur flaska....

Sen sover hon alltid med en gossig elefant. Hon älskar nämligen att hålla i ngt när hon sover.

Det fick bli denna månadsrapport.


Kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar