lördag 3 mars 2012

New York tips

Om 18 dagar är det då äntligen dags att sätta sig på planet tillsammans med min mamma och syster och flyga till New York!! Vi bokade denna resa redan i sommras så det är ett tag sen.
Just då var jag ganska så kaxig över att lämna familjen här hemma och få åka på en ego resa. Nu när det börjar närma sig tycker jag att det ska bli skit jobbigt. Just nu känns det jobbigaste att lämna Wera. Walter kan jag prata med och han vet att jag ska åka bort samt att han har en härlig önslelista som han nog ser fram i mot att få.... Wera är väldigt mammig just nu så det kommer kännas i mitt hjärta när jag säger hej då. Men sammtidigt vet jag att det kommer gå superbra och Fredric är så cool och lugn.

Men nu till själva resan. Vi ska bo nere i Soho. Två restauranger är redan bokade och klara. På fredag blir det Balthazar Restaurant som många har rekomenderat. På lördag blir det en tur ut till Harlem där har vi bokat bord på Marcus krog Red Rooster.
Vi ska köpa sköna skor direkt när vi kommer fram för jag vet att det kommer bli mycket promenader.
Men är det någon som vill tipsa om bra lunchställen, "sätta sig ner att ta en drink ställen", "ett måste besöka shopping affär". Så är ni mer än välkommen att skriva ner det.
Jag vill verkligen att denna resa ska bli så bra som möjligt med många minnen och inspirerande ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar