torsdag 19 april 2012

Restaurangbesök

Just nu har jag förbud på allt som har med inköp av nya kläder, restaurangbesök, spontana luncher eller vin-träffar. Jag ar inte gått i en butik på flera veckor ( ja i alla fall 3 veckor) och det är ganska bra för en som bor mitt i stan och har ett stort utbud till butiker. Men nu vill jag få koll på ekonomin och inte bara köpa för köpandes skull. Det har varit så lätt att strö shoppa när jag varit mammaledig, men nu är det slut på det. Det är lättare att inte göra av med några pengar nu när jag jobbar.

Men igår var jag faktiskt på restaurangbesök men ett gratis sådant, då är det extra trevligt. Jag har ju suttit med i styrelsen i föreningen och igår avslutade vi med en middag på Sven-Harrys som ligger i Vasaparken. Kunde vinka hem till min familj:-).
Jag åt en fantastisk gös, ett enormt plus var att den var ekologisk och fiskad med spö!!! Snacka om coolt.
Ha en bra dag!

1 kommentar: