tisdag 29 maj 2012

Längtar

Just nu är det flyttkaos hemma hos oss. Det är bra att jag får leva i lite kaos ibland, men inte för lång stund. Fy vad jag är pedantisk och vill ha det rent och fint runt omkring mig. Man märker verkligen nya beteenden hos en och hos Fredric när man gör ngt som inte hör vardagen till. Det är nyttigt och jag ska bara försöka njuta av denna kaos ett tag till.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att drömma mig bort och längta lite extra till allt är i sin ordning i huset.
Tänk om vi kan skapa ett kök som detta....
Bild från Kvänum.

Just nu är min mamma i Stockholm och hjälper Fredric med Wera. Det är så värdefullt, då hinner han fixa massa i lägenheten. Fiskarna har nu fått ett nytt boende hos min farmor över sommaren, blommorna ska få bo hos Marianne och Hans i Älvsjö, vi har ju ganska mycket blommor.
Det går knappt att vara i lägenheten just nu, kartonger överallt. Så det är synd att det inte är samma värma denna vecka som det var förra. På fredag kl åtta kommer flytt killarna och tömmer lägenheten och kör allt till ett förråd. På eftermiddagen flyger jag och barnen till Malmö, ska bli så mysigt att få träffa Abbe, Bille och Anna. På lördagen kommer en städfirma och städar hela lägenheten och det känns väldigt skönt att vi valde att lägga det på en städfirma.
Nästa vecka bor vi på söder i mammas och pappas lägenhet, trångt och mysigt. Så Walter kommer gå kvar på förskolan ett tag till. Denna vecka är det lite sorg i hjärtat, jag är ju en typiskt känlso människa och tänker hela tiden, detta är sista gången vi gör detta mm....
Ja många känslor blir det.
Kram F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar