måndag 22 oktober 2012

Måndag morgon

God morgon, shit vad jag fick cykla denna morgon. Jäktar iväg för att hinna med tåget som går 6:56, när jag parkerar cykeln märker jag att min plånbok ligger i väskan hemma....
Det var bara att cykla hem och börja om från början, men jag var snabb för jag kom med tåget efter.
Helgen har varit bra på alla sätt. Vi hade inget direkt planerat och sådana helger kan bli så bra.
I fredags så kom äntligen vår bänkskiva och det blev så bra, höjde hela köket. Har bara velat hänga i köket hela helgen.
Vi hade en mysig kväll och fredagar är ju lite heligt i våran familj. Men vad mm är trött på fredagen, när kl börjar närma sig halv tio är jag typ redo för sängen.
I lördags hade jag och Walter bokat en date. Vi skulle bla fixa nya glasögon och så skulle han få välja ut en sak i leksaksaffären. Det var en regnig körde men vi hade det mysigt och det var så skönt att det bara var han och jag. När vi åkte så satte sig Walter på huk framför Wera och sa -Wera du får stanna hemma med pappa, nu ska bara jag och mamma åka. Det bröt ut ett gråtkaos!!! Hon blev så ledsen.
Men hon blev desto gladare när jag kom hem med en påse kläder och nya skor. Hon älskar verkligen sådana saker, lite skillnad från storebror.
Eftersom vi inte hade några planer på kvällen spontan ringde jag till Catherine och då blev vi bortbjudna på middag. Super mysigt och barnen leker så bra. Wera somnade i soffan vid halv åtta, hon är så trött om kvällarna så man kan lägga henne lite var som helst och det är så skönt.
Efter god soppa, vin, massa ostar och godis packade vi ner barnen i dubbelvagnen och tog tunnelbanan hem vid kvart över tio.
Igår hälsade vi på min farmor, efter det hade Walter lekträff med Irma. Så jag och Wera passade på att vara ute i trädgården lite innan det började regna och då hängde vi i köket och plockade upp kartonger som stått i garaget i 4 månader. Äntligen fick min bakmaskin komma upp. Jag fixade lasange och tände massor av ljus i köket. Fick en sådan må-bra-känsla. Söndagen avslutade med att vi äntligen bestämde oss för handtag i köket. Det blev dom vita, och det blev så snyggt, när marmorskivan kom upp i fredag var det ganska lätt att bestämma sig. Än har vi bra en knopp, men vi ska beställ i veckan. Kakelkillen kommer också nu i veckan, jippi!!
Oj nu är jag framme, långt inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar