måndag 15 oktober 2012

Tidig morgon

Klockan är inte sju men jag sitter redan på tunnelbanan. Ganska skönt att få komma i väg tidigt. Mindre folk på tunnelbana och jag får en morgon hemma för mig själv, för det var nämligen ingen som hade vaknat.
Helgen har varit lugn och vi har mest hållit oss hemma. Gillar att gå runt i huset och fixa och barnen gillar också att hänga hemma och inte behöva stressa i väg på morgonen.
I lördags fick vi besök av Jessica och Filippa, vi fikade och gick till parken och lekte. Filippa och Walter lekte jätte bra ihop.
På kvällen tog jag och barnen tunnelbanan över till söder för att äta middag hos Loppan, Linus och Greta. Fredric kom också tillslut efter att ha fastnat i skogen med klättringen....
Vi hade en sådan härlig kväll och dom har det så fint, man blir så inspirerad när man kommer hem till dom. Greta var upp över öronen förälskad i Walter. Hon följde efter honom vart han än gick. Nästan så lilla Wera blev utanför.
Igår hade vi ännu mer fixa-klart-i-huset dag. Jag, håll i er målade socklar. Fredric mätta upp bänkskivan som vi nu lämnar in och hoppas det går fort. Sen målade han klart och täckte av allt i hallen. Den blir så snygg. Nu måste vi bara köpa inredning dit.
Walter fick spontanbesök av dagiskompisen Irma. Perfekt underhållning för båda barnen så vi han med en hel del på förmiddagen.
På eftermiddagen kom min kusin Karin, Jimmy, morbror Lasse och Lisa över för att titta på huset.

Oj nu är jag snart framme vid Thorildsplan. Lägger upp lite bilder innan jag är framme.
Kram kram
Såhär hittade vi Greta och Walter i soffan
Loppan och Linus fina kök
Det har inte hänt så mycket med köket sen förra helgen
Bordet är ett perfekt pysselbord, Walter har kommit in i en fas då han tycker det är kul att lägga pussel , då är bordet perfekt höjd.
IKEA fotöljen som har stått ute i växthuset fick igår flytta in. 
Fina blommor som jag fick från familjen Gatu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar