onsdag 23 januari 2013

Dan före en 5 årings födelsedag.

Det var en glad, spänd, nyfiken och exalterad 4 åring som somnade nu på kvällen.
- mamma i morgon är jag 5 år, visst är det kul!?.
Jag som är en sådan person som blickar tillbaks mycket kan ju inte sluta tänka på vad jag gjorde för exakt 5 år sedan.
Då kom vår vän Katinka över med tidningar och filmer till mig. Det sista hon säger är, se nu till att han inte kommer i morgon den 24:e, (hon fyller nämligen själv år då) det är den fattigaste dagen på året.
Nej tänker jag, han ska ju inte komma förrens den 28:e jan.
Men kl ett på dagen den 24:e jan 2008 efter en sovstund. Börjar det kännas konstigt i magen. Ringer och informerar Fredric men att han inte behöver åka från jobbet. Jag passar på att bädda rent samt äta en stor portion av pasta och ägg (låter hur äckligt som helst) men jag ville ladda...
Under tiden som lite värkar kommer och går chattar jag med Mia. Hon sparade hela den konversationen och det är så kul att läsa den. För jag fattade inte riktigt att det var på g. Trodde det skulle göra ondare.
Kl fyra ringde jag hem Fredric som kom hem som ett skott. Han var så laddad och bytte kläder och tyckte jag skulle ta en dusch, vi ringde till BB.
Var hemma ett tag till, värkarna kom som en klocka, 40 sek värkar och sen kände inget under 2 min. Under dom två min passade jag på att packa och göra oss redo. Kl sju på kvällen åkte vi in i vår lilla Clio till BB Danderyd. Där väntade 2 1/2 timmar av onda värkar, skrik, massor av lustgas. Men kl 21:55 såg Walter ljuset för första gången, Fredric storgrät och jag var så lugn och kunde inte sluta titta på vår lilla Walter. Man var ju så nyfiken hur han såg ut.
Ja det blev en lång återblick på vad som hände 23:e och 24:e jan 2008. Ngt som förändrade och förbättrade vårt liv.

Tänk att 5 år har gått. Han har blivit så stor och rolig att prata med. Han är en fin vän och framförallt en väldigt snäll storebror.
Idag fick jag ett mail från min vän Julia. Hennes dotter Nadia som blir 5 år i februari är Walters äldsta vän, dom har känt varandra sen dom var ca 8 veckor.
Nadia är så fin och väldigt duktig på att skriva. Idag kom hon till mamma Julia med ett brev där hon hade skrivit. "Walter jag alskar dig, alskar dig, hoppas du haft en bra helg". Jag blir alldeles rörd. Hon har även berättat för Julia att hon vill gifta sig med Walter.
När jag berättade detta för min mamma så sa hon, SKRIV ner detta Frida!!!!

Nej nu måste jag börja slå in paket.










2 kommentarer:

  1. Oj oj jag som är så lätt rörd berördes verkligen av detta inlägg. Fint skrivet och tänk så mycket känslor det är kring ett barn.

    Stor kram
    Matilda

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder och vilka fina minnen. Tack för att Nadia fick vara en del av detta inlägg, hon säger varje dag att hon längtar efter Walter och oj som hon längtar till lördag. Stora kramar och stoooort grattis till Walter idag,

    SvaraRadera