tisdag 29 januari 2013

Födelsedagshelg!!

Har inte hunnit berätta eller skriva om alla kalas som var förra veckan. Vår 5 åring blev i alla fall ordentligt firad.
I torsdags kom gudmor Charlotta m familj över samt mamma och pappa. Jag fixade lasange, bra och god mat som alla äter.
Vi sjöng och tårtan var kladdkaka. Ruskigt gott faktiskt. Walter älskar kladdkaka. Han ville inte ha ngn tårta, jag får göra en till på lördag i stället då det är dags för Wera att fylla år. Gillar att baka tårtor.
I fredags hade vi en lugn kväll och jag somnade redan kl åtta i soffan. Walter fick nämligen ett PS3 Star Wars spel av pappa Fredric så dom roade sig med det hela kvällen, super tråkigt.
Lördag och det var dags för Walters kalas, jag gick upp tidigt och bakade cup cakes samt fixade allt som behövdes göra.
Kl 12 kom gästerna Nadia, Douglas, Sixten och Irma. Ett jätte lugnt och skönt kalas. Alla lekte och hade jätte roligt.
Walter var så nöjd med allt.
På eftermiddagen stannade Douglas kvar och sov över. Dom hade så roligt ihop och jätte svårt att varva ner men vid kl tio fick jag som äntligen till sängs. Då somnade även jag.
I söndags var det dags för Douglas kalas. Vi lämnade dit Walter och så passade vi på att åka ner till stan. Vi var på ROOM, HouseDoctor och Granit. Hittade massor av snygga saker, bla till nya arbetshörnan.
På kvällen var jag trött och slappade mest i soffan. Men kunde inte låta bli att fixa och göra fint med alla nya saker.

Nu är jag på tunnelbanan och har lämnat på dagis. Fredric flög till Norge tidigt i morse så jag ska hämta också. Han kommer hem i kväll.
Förberedelserna för lördagen har börjat och i går bakade jag choklad cup cakes. Älskar att baka!!
Ha en bra tisdag!



Cup Cakes


Walter redo och inväntar sina kompisar


Gillar att inspireras på ROOM


Ny tavla från Lisa Bengtsson fick följa med hem samt nya pärmar från Ferm Living.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar