fredag 6 maj 2011

Nu tar vi helg

Fredag och barnen sover och jag inväntar en efterrrätt som F ska fixa till med supergoda jordgubbar. Veckan har flygit förbi som vanligt, jag och barnen var ensamna i två dagar och det gick super bra. Ena kvällen kom Mia och Douglas över på middag och massa lek, dagen efter var vi bjudna hem till Petra och Sixten på middag. Så mysigt att få umgås med sina vänner och det är så enkelt när barnen leker så pass bra med varandra. Igår efter hämtning av dagis passade jag att ta båda barnen till ICA Maxi och handla mat, kul att utmana sig själv i bland och se hur det går. Men det gick toppen, Walter var med en stund och handlade sen gick han in till "lekhörnan" där man kan lämna in barnen medans man handlar. Perfekt!! Wera hänger bara med som alltid och hon är så snäll, bara tittar med sina stora blåa ögon och säger inte ett pip.

Idag har jag ätit frukos med Emma, vi gick till Kaffeverket där vi drack massa kaffe och pratade om allt från barn till förhållanden. Så skönt att bara lufta. Härligt med sådana vänner.
Fredric slutade tidigt idag så vi hämtade Walter tillsammans och det var väldigt uppskattat. Vi gick till Vasaparken och lekte, så mysigt att jag fick springa runt med Walter och busa och inte behöva ha uppsikt på Wera i vagnen för en gångs skull. Nu ska jag njuta av glass, jordgubbar och chokladsås.
Kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar