fredag 29 juni 2012

Äntligen är huset VÅRT!!

Idag var det en stor dag. Jag vaknade redan kl 5:40 och kunde inte somna om, la mig och läste inrednings tidningar i stället. Var som ett barn på julafton. För idag skulle vi äntligen få tillgång till huset.
Vi åkte till huset och mötte upp säljarna innan vi skrev på alla papper. Vi skulle kolla av städningen samt kolla av vattenmätaren. När vi åker upp på vår gata blir jag alldeles rörd, det var en sådan härlig känsla. Sen får jag se att dom har hissat flaggan för vår skull, då kunde jag inte hålla tårarna borta. Ja ja typiskt mig...
Idag har vi hängt i huset nästan hela dagen samt så har jag och barnen varit och lekt i parken och plaskat i vattendammen och hälsat på hästarna på ridskolan som ligger intill Enskedefältet.
Jag har fått i uppgift att ta hand om barnens sovrum på övervåningen. Där ska golvet rivas ut, den kan jag redan bocka av. Jäklar vad jag slet med det
plastgolv som låg där innan. Under låg det plankgolv som nu ska slipas och målad vitt.
Väggarna ska fixas och målas vita.
Fredric har tagit sig an att slipa golvet vardagsrummet i dag. Han är kvar fortfarande i huset och jobbar. Dom golven ska också bli vita.
Köket har vi nu bestämt oss för att ett snickeri i Grums i Värmland ska bygga till oss. Det blir ett look à like Kvänum kök men extremt mycket billigare. Dock kommer det inte för ens i september. men fint blir det.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt Frida, vad kul att äntligen se lite bilder på ert hus! Det ska bli så mysigt att följa förvandlingen, vi längtar efter att få besöka er :) Kramar U

    SvaraRadera
  2. Men åh så mysigt!! Och så bra tajming med sommar också! Vi kommer gärna så fort vi kan och får! Kram och njut!

    SvaraRadera