lördag 25 september 2010

Fantastisk lördag

Vissa lördagar blir lite extra bra på ngt vis och denna lördag blev en sådan och det är jag så glad över eftersom jag längtat så efter denna helg.
Gårkvällen med hämtmat med Loppan och Linus blev jätte lyckad, så god mat och lyxigt att få tre rätters serverat med några enkla knep. Lyckades hålla mig vaken till kl halv tolv i alla fall.... Efter besöker hos MVC fick jag reda på att mitt järnvärde är ganska så dåligt därav min trötthet. OM det inte blir bättre till nästa gång måste jag träffa en läkare. Men nu ska jag äta all mat som innehåller järn.
Lördagen hos fam Gatu började med en lång mysstund i sängen med alla tre sen bakade jag scones och smoothie till det. Kunde inte bli bättre start och Walter var nöjd att dagis var stängt och att vi bara skulle umgås hela dagen.
Första utflykten blev till Ulriksdals trädgård där jag införskaffade massa härliga höstblommor till terassen och bakongen. Skulle kunna gå där i timmar samt införskaffa massa växter för flera tusen. Efter det blev det ett besök på Överjärvagård där W fick gå in och klappa alla fåren sen hälsa på grisarna. Vi åt även en jätte god ekologisk lunch ute i deras trädgård, vi i Sthlm har haft tur med vädret +20 och sol så vi njöt av att få sitta ute.

Hemma passade jag på att sove en timme och sen har jag planterat och planterat blommor. Det ät lite terapi för mig. Sen har jag tänt ljus i hela lägenheten och på uteplatserna så det är såå mysigt här hemm nu. Det som saknades i kväll var bara ett gott glas rött til den goda middagen.
I morgon kanske det blir ett besök till IKEA eftersom det tänds väldigt många ljus här hemma nu.

Kram från en harmonisk Frida
(hittade inte sladden för att föra över bilderna på mina blommor...)

1 kommentar: