onsdag 10 november 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår kväll var det dags för föräldrarmöte på Walters förskola. Petra skulle hjälpa mig med barnvakt eftersom min mamma skulle i väg på en middag. Har sista mötet vid halv fem på jobbet som jag får gå tidgare ifrån för att hinna, igår snöade det en del i Sthlm och det var blask och skit på gatorna, detta innebär även att tunnelbanorna inte kan köra fort pga halkaln....
När jag kommer väl kommer hem har Walter totalt däckat i soffan medans mamma skulle göra mat. Ni som känner W så är det INTE lätt att väcka denna sovande kille och han blir INTE glad när man väl lyckats med det. Så jag visste vad jag hade framför mig. Stressad som jag var för att både hinna äta hos Petra samt springa ner till mötet lockade jag Walter med en glass... hmm gick ganska bra. Men han var så trött och ledsen och jag kände mig som en sådan dålig mamma som skulle slita upp honom och ut över gården i snöoväder. Men ut kom vi och hem till Petra men en icke så glad Walter. Då var kl kvart över sex och mötet började kl sex. Det slutade med att jag satte mig i deras soffa, blev serverad jätte god middag och jag struntade helt i mötet. Kände att det var inte värt att lämna en sur W till mina vänner samt att jag skulle springa in mitt i mötet, stressad och hormonig.

Det blev en väldigt mysig kväll och Walter blev sitt vanliga efter en stund och lekte massor, särskilt med Niclas. Han saknar sin pappa nu och vill prata med honom varje gång jag ringer. Jag och Petra njöt av te i soffan och han till och med prata en del.
Det blev dock en sen kväll för oss, vi somnade väll vid halv elva.....

Var hos MVC igår ockås och allt såg bra ut, mina järnvärden hade gått upp och min mage är normal-"stor".... Mysigt att få höra lill Weras hjärta också. Jag har tyvärr fått Ischias i höger ben och rygg, hade exakt samma sak med Walter. Det gör ganska ont och strålar ut en smärta i rumpan och ben samt rygg.
Idag ska vi äntligen få hämta Walters glasögon.
Kram F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar