söndag 14 augusti 2011

Söndag!!!

Vaknade i morse av att Walter ropade på mig kl sju. Alldeles för tidigt för honom att gå upp så jag hoppade ner i hans säng och båda somnade om till kl åtta. Mycket bättre tid att gå upp på. Dagen hade inga planer så vi bestämde oss för att åka till Sickla. Det blev Cars 2 för killarna och shopping för tjejerna. Walter älskade filmen!! Och vill redan se den igen. Jag handlade nya byxor till Walter och tröja till mig. Sen lite bra att ha saker från Granit.

Det är mycket matprat hemma hos oss just nu. Walter är dålig på att äta mat och att sitta ner vid matbordet. Wera blir jag lite tokig på... Ena dagen är munnen öppen och det äts ok och ena dagen stängd. Idag var det en stängd dag, jag har verkligen inte tålamod. Men Fredric har.... Så i kväll när Fredric var och klättrade, lovade att bara åka ut en liten sväng(blev 3 Tim) så tappade jag tålamodet. Wera vägrade äta, jag ställde mig till och med och gjorde en extra rätt till henne. Både jag och Walter var superhungrig. W fick rostad smörgås och jag stirrade mig tokig på mitt surdegsbröd som jag bakade igår men inte får äta eftersom jag går på LCHF diet. Fredric fick vi inte tag på och han hade lovat att köpa med sig mat hem. I sådana situationer blir jag tyvärr en sämre mamma och fru, har inte tålamod och jag blir kort i tonen. Hade bara lust att vräka i mig det godis som låg i hyllan MEN jag gjorde det inte och ni som känner mig vet hur mycket jag älskar godis. Tror även att mitt dåliga humör just nu påverkas av LCHF. Kroppen håller på att ställas om, får se om jag klarar detta. Har ändå gått ner 5 kg sen midsommar och då utan ngn diet....
Nu ska jag sova och hoppas vakna upp:
- mycket gladare
- till varmare väder
- glada och hungriga barn
- mer pengar på kontot....
- samt ett sms från Petra.
Puss och godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar