torsdag 25 augusti 2011

Veckan som gått

Insåg nu att jag inte bloggat på nästan en vecka, fy vad dåligt. Men som alltid har inte tiden hunnits med. Wera kräver sitt om dagarna när Walter är på dagis och hon är en fas då hon vill ha koll på vart jag är samt håller på att lära sig krypa och blir arg när hon inte kommer frammåt utan hamnar under Walter säng eller soffan. Men att sitta i vagenen och titta på allt som händer ute är det allra bästa så det blir bra promenader för min del. Matningen går det bättre med, har gett henne lite för mycket mellanmål och när hon väl ska äta lunch eller middag är hon inte hungrig. Så nu väntar jag ut tills jag märker att hon är hungrig då går det mycket bättre och munnen öppnas. Så jag tror hon har lagt på sig lite i alla fall. Men annars är hon bara så underbar och är glad för det mesta, charmar folk på bussen och i går kom det fram en dam och sa -vilken fantastisk söt dotter du har. Tror du man smälter som mamma då...
Veckan annars har jag varit på styrelsemöte med föreningen, i tisdags några glas vin med min gamla chef Mttias och min kollega Jenny. Vi satt på Clarion Sign och hade suer trevligt men fyra glas vin blev alldeles för mycket, två glas hade räckt för mig men sen var det ngn som beställde in och det dracks av bara farten... Fy vad ont i huvudet jag hade igår... Det var länge sen jag mådde så. Som tur var kom mamma ner och hjälpte mig med barnen och jag fick i stället sätta mig hos Emma och bli fixad i håret.

LCHF dieten går bra (förutom dom där 4 glas medvin) men fruktansvärt tråkig och jag är ingen som gillar att äta feta såser eller yohurt blandat med grädde på morgonen. Jag saknar min fil, hackade frukter och musli. Jag saknar att kunna ta en smörgås, jag saknar att få äta min goda potatismos. ÅHH vad jag saknar mycket. Tror även jag äter fel för jag är jätte hungrig mellan lunch och middag och blir på ganska dåligt humör. Tycker faktiskt att GI fungerade mcyket bättre på mig. Ja vi får se hur länge jag orkar med, Julia hjälpt mig!!!






Bakade bullar häromdagen och tydligen var dom jätte goda...


Nöjd tjej som fick bada i köket idag, vad gör man inte för att hålla henne vaken lite mer än till kl  sex så att Fredric får träffa henne om kvällarna. Hon somnade vid halv sju.
Skickar med lite bilder över veckan som gått. Även om jag varit urdålig på det också.

3 kommentarer:

  1. Kameran är superbra!!! Jag tar med den på söndag så får du prova den, jag kan inte sluta ta bilder :D Vad duktig du är med din kost, jag försöker hålla mig till något liknande men jag tror inte jag kör lika hårt som du. Jag försöker undvika vetemjöl och socker men jag äter frukt och ganska mycket fisk/kyckling/nötter. Jag tänker som så att vi ska äta bra kost som får oss att hålla en bra vikt hela tiden, det kanske går lite långsammare att gå ner men bättre det än inte alls! Dina bullar ser ju helt vansinnigt goda ut och gissa om jag saknar att baka morgonscones i olika smaker...! Det var ju så himla mysigt. Ses på söndag, vi ska på ett 30-årskalas på eftermiddagen innan men jag tänkte försöka hinna till Vurma och ta med en kaffe och något att äta. Vill du ses där eller ska vi ses innan? Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej kära kusin! Inte så ofta jag hinner titta in här men nu så har jag slutat jobbba och kan njuta av att vara ledig! Vad fin din blogg är och vad stor Wera blivit. Men måste fråga varför du går på den där läskiga dieten, verkar jättejobbigt ju! Du är fin som du är för det första och för det andra så kan det inte vara sunt med allt det där fettet. Hade en kompis som gick på den och hon skulle dricka smält smör med lite vatten och kakao till frukost, seriously? Snälla säg att du inte plågar dig med sånt! Du har mitt fulla stöd om du går över till GI i stället, är ju inte alls så tråkigt! Nej nu ska jag sluta babbla och ge mig ut på en promenix. Ta hand om dig, stor kram, vi ses jättesnart.. mer detaljer följer på fb:)KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Btw, det var jag, Karin som skrev ovanstående, märkte att det visst inte syntes:)
    Kram från anonym!

    SvaraRadera