onsdag 7 december 2011

Afternoon glögg

Snön har kommit till Tällberg och det med besked. I dag är det helt vitt ute på vägarna men jag och mamma lyckades ädå ta en lång promenad med vagenen. Men det var nära många vurpor flera gånger.
Dagarna här i Tällberg är lugna och sköna, man har ett helt annat tempo här uppe. Sen är det lyx att inte behöva laga middag, tvätta och plocka dagarna i ända som jag gör hemma. Så det drar nog ner på tempot lite. Igår var vi i Leksand på ngt som kallas "kyrkis" det är som öppnaförskolan. Båda barnen älskade det och ett perfekt förmiddags häng. Fika för 10 :-, helt galet att det kan vara så billigt och det är inte lite man fåt då. Smörgåsar med 3 olika pålägg, frukt, kaffe och pepparkakor.
Idag har Walter och pappa varit och badad på Dalecarlia, bubbelpoolen var en hit. Walter ville aldrig gå hem så dom hade en mysig eftermiddag.
Igår bjöd jag ner min kusin Viktoria som är hemma i Sverige på afternoon glögg. Hade hittat lite tilltugg från Pernillas nya jul-bok.
En var daddlar med taledgio ost samt lite tapenad.



Den andra, smördeg, chevre, aprikoser och honung och valnöt. Jag gillade den med smördeg bäst. På bilden har dom inte varit inne i ugnen ännu.
Mysigt att få bada i handfatet.
Nu ska jag fixa med lite bilder och ta hand om en tjatandes Walter som ska kolla på Bolibompa....
Kram

1 kommentar:

  1. Låter underbart! Njut av lugnet och det fina sällskapet.

    Kram
    M

    SvaraRadera