lördag 3 december 2011

Hej från soffan

Ligger i soffan och tittar på Så mycket bättre. Walter ligger vid andra ändan och sover skönt. Mysigt att ha honom nära. Min stora kärlek åkte nämligen till Kina idag, halv sju gick planet så vi fick ändå lite lördag i hop. Men det är så tråkigt att vara själv med barnen en lördag. Middagen bestod av köttfärssås som jag hittade i frysen och spagetti, till det ett glas vatten. Verkligen lördagslyx.... Är SÅ glad att min pappa kommer ner med tåget i morgon och sen är så gullig att han kör upp oss till Tällberg. Han ville inte att jag skulle köra själv med barnen om det skulle vara snö och halt. Så mycket min underbara pappa!!!
Ska bli jätte mysigt att komma upp till mamma och pappa och bli ompysslad. Eftersom vi inte ska fira jul där i år så ska jag "leka" att det är jul hela veckan:-).

I veckan som gått har jag haft två mysiga vinkvällar. I onsdags var min kusin Karin här och åt middag med oss och vi unnade oss lite vin. Vi var verkligen värda det efter en konstig dag...
Vi hade så mysigt och satt i soffan länge och bara pratade om allt.
I torsdag hade vi först en playdate hemma hos fam Wigh efter dagis, vi åt även en god middag där. Så skönt mitt i vardagen.
Sen lämnade jag läggning av barnen och tog i stället cykeln (galet att man fortfarande kan cykla i december) till min fina vän Jessica. Är så lycklig att hon äntligen efter 8 år i London nu bor hemma i Stockholm. Vi hade som alltid en jätte mysig kväll med vin och goda ostar. Vi pratade, skrattade, dansade och sjöng. Åh vad jag behövde det.
Nu ska jag lägga in W i sitt rum sen njuta lite till av tystheten.
Vi hörs i Tällberg.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar