tisdag 29 november 2011

Klänning från COS

 Idag har jag och Loppan haft en heldag på stan. Vi började med att kolla in nyöppnade Svenskt Tenn. Perfekt att gå där med barnvaknar en tisdag kl tio. Självklart fanns det SÅ mycket snyggt. Men inget fick komma hem denna gång.
Sen åt vi lunch med barnen i Sturegallerian. Wera blir alltid så glad när hon får se Greta och vill gärna knipa hennes hand extra mycket. Tyvärr fick dom bara sitta i vagnen och vinka till varandra idag men dom var väldigt snälla shopping barn just idag.
Jag fick äntligen gå in till affären COS som ägs av H&M. Ligger på Biblioteksgatan. Bara jag kom innanför dörrarna fick jag sådan fin hjälp av en engagerad tjej. Hon råkade höra att jag var ute efter en klänning. Direkt frågade hon på ett proffsigt sätt hur jag ville att den skulle se ut. Eftersom jag var öppen för förslag tog hon fram några stycken och hjälpte mig så bra. Älskar sådan service där det inte känns påhoppat utan bara genuint engagerad. Hittade denna klänning som jag kände mig så fin i och jag gillar den öppna ryggen. Halsbandet åkte bara med av farten. 
Fick den där allvarliga minen....

Efter COS gick vi till Åhlens City men jag var rätt så nöjd med min klänning, en ny pyjamas till Wera fick följa med eftersom hon växt ut nästan alla som hon har.
Båda barnen sover och jag ska nog snart göra dom sällskap. Wera är förskyld och hostar mycket på näterna så vi har haft två ganska jobbiga nätter och det känns. Walter har fått för sig att han inte kan somna i sin säng, han är rädd för mörker och vill somna i soffan hos oss. Det spelar även ingen roll om vi ligger brevid honom. Har för mig att detta kan vara vanligt runt 4 år. Att rädsla för mörker, döden och mardrömmar är vanligt. Ngn som känner igen detta? Men när han väl sover så sover han hela natten i sin säng. Så just nu får han somna här med oss eftersom det tar ca 5 min innan han sover och i sin säng kan det ta upp till en timme.
I morgon åker Fredric till Bryssel över dagen men kommer hem sent på kvällen och på lördag åker han till Kina i 8 dagar.... längtar tills vi ska vara lediga tillsamman under julen. Ska njuta!!
Kram!

1 kommentar:

  1. Vilken vråålsnygg klänning Frida!! Sitter som en smäck också.

    Kram
    M

    SvaraRadera