måndag 7 november 2011

Promenader

Så mycket som jag går under denna mammaledighet har jag inte gjort  på länge eller aldrig egentligen. Det är så skönt att få en timmes promenad och vi passar på nu medans det inte kommit ngn snö. Helt galet att det är + 11 grader i november. Vi har haft en skön och långledig helg.  Fredagen inledde vi med vin och massa goda ostar med Petra och Niclas. Så mysigt och baren lekte jätte bra med varandra. I lördags åt vi en god lunch på Mellqvist på Rörstrandsgatan, vi satt ute med filtar runt benen, helt otroligt att vi kan göra det i november. Jag och barnen tog en härlig power walk längst Kungsholmen, stannade till vid Stadshuset och Walter fick springa runt. Walter kommentar när vi gick dit längts vattnet - mamma vad vackert och fint det är här. Han tyckte det var kul att gå en annan runda i stället för bara i vasastan. Vi hittade även en jätte fin nygjord lekpark intill Pipersgatan (bra tips för dig Jessica som bor runt hörnan)inhägnad och jätte härlig och lite svår klätterställning.
Walter ser ut som en liten tant med väskan i knät, men alla hans gossedjur skulle med på utflykten....


Min gamla skola Riddarfjärdsskolan, som jag tog studenten i från. Walter undrade så vad jag gjorde i skolan.





I lördags köpte vi även nya supercolla skor till Walter från Hummel. Vi hittade dom i butiken Uni på Odengatan och Walter fastnade direkt för dom röda "snabba" skorna. Lite roligt att han fick vara med och välja själv. Vi mätte Walters fot och det visade sig att dom skorna han hade på sig var en stl för liten... Han har ganska små fötter men nu såg jag ju att han behövde större skor.
På kvällen när vi skulle hem till Catherine och Fredrik sprang Walter nästan hela vägen dit med dom snabba skorna, lite ovanligt att vara W eftersom han gärna vill sitta i vagnen. Kvällen ar super mysig med ännu mer goda ostar coh gott vin. Adele och Walter lekte på bra och tyckte att badrummet var roligast att vara i så dit drog dom med sig alla leksaker dom kunde.
Igår tog jag mig en löparrunda, en efterlängtad sådan och men ny musik i öronen  sprang jag på riktigt bra och i dag har jag härlig värk i benen.
På etermiddagen träffade jag och Walter upp hans gamla kompis Arvid som tyvärr flyttade till Lidingö i sommras. Det var så kul att se dom ihop igen och dom sprang efter varandra genom hela Vasaparken. Vi avslutade med en god fika i Bonnierhuset.
Wera har tagit sitt första egna steg, men det är fortfarande väldigt ostadigt men hon vill så gärna så det kommer väll inte dröja så länge. Nu vaknar hon så nu slut på lugnet.
Kram

1 kommentar:

  1. Härligt det ser ut! Jag följer gärna med på en promenad snart. Vi hörs!

    Kram kram

    SvaraRadera