tisdag 8 november 2011

Höstfest

På fredag är det höstfest på Walters dagis och barnen ska klä ut sig. Walter vill gärna eller vill BARA vara hund och det ska vara Bolt hunden. Han såg filmen en gång och fastnade helt för denna lilla hund. Så idag har vi varit på stan och letat utklädningskläder som liknar en hund. Är så dålig på att vara kreativ när det gäller sådana här saker. Snälla hjälp mig!!
Såhär ser hunden ut.

Idag har Walter skadat tummen på dagis, han tappade en sten på handen. Tummen är svullen och har bandage på sig och vi får INTE röra. Hoppas svullnaden gått ner i morgon. Hämtade W tidigt idag för vi skulle till ögonläkaren och det gick så bra. I aug använde han bara 50% av att se med glasögonen nu har det gått upp till 80%. Även fast han har glasögon så betyder inte det att han använder sin kapacitet att se 100%. Om ni förstår vad jag menar?? Han använde sitt bra öga i stället men nu börjar han jobba mer med sitt dåliga öga. Skönt!!
Sen gick vi och lekte i öppnaförskolan i vasaparken, perfekt häng för båda barnen innan det var dags att gå hem.
Wera är så mycket 9 månader och är i separationsfasen, vill ha mig nära och har även svårt att somna för kvällen. Innan har vi lagt henne och hon somnar själv efter några minuter. Nu 3:e kvällen i rad vill hon att vi är kvar och det ska gärna vara jag.... ja ja en liten fas som sagt.

1 kommentar:

  1. Sy en av grå luddig fleecefilt? Kanske ont om tid men Ohlssons tyger på Sveavägen har massor med metertyger som är pälsliknande. Jag skulle ta en neutral t-shirt och ett par mysbyxor och sy på det tyg som passar bäst. Eller köp stryka-på-klisterlappar som man fäster mellan tyger. För öron måste det nästan bli diadem med öron på i samma tyg, om han tycker det är ok. Och så svartmålad näsa (påskkärringfärger) och ett halsband med ett plastmynt på. Kan bli hur fint som helst!

    kramar
    U

    Ps, tack för peppningen, du vet vad jag menar :) Sista delen kvar nu, supernervös så klart.

    SvaraRadera