fredag 4 november 2011

Helg..

Noll inspiration att blogga eller så är det så att jag hinner inte just nu. Wera tar all min tid när hon är vaken. Hon är nu 9 månader och kryper efter mig som en liten svans. Mest gillar hon att vara uppe i min famn och vara med när jag fixar i köket då har hon koll på allt och behöver inte sitta på golvet och undra vad som händer där uppe. Hon är i den åldern nu då hon behöver mer stimulans och tycker det är ganska tråkigt att bara vara hemma med mig. I onsdags var vi på öppnaförskolan som ligger på Rörstrandsgatan, super fint och stora ytor för henne att krypa runt och hälsa och "klappa" på alla barn. Sångstunden var också uppskattad, då satt hon och vinkade till alla. Så mer sådana dagar!!
Annars i veckan har jag varit på jobbet och träffat lite folk och pratat om när jag kommer tillbaks mm. Det är hela 5 mån kvar men denna gång längtar jag faktiskt att få börja jobba igen.
Fredric har varit i Holland under tre dagar så jag har varit själv med barnen. Min kusin Karin kom över på middag och bus med barnen i tisdags, väldigt uppskattat och mysigt att ha henne nära så vi kan umgås mer.
Igår var Walter ledig från dagis så vi gick hem till hans kompis Isaac som också var hemma, perfekt play date och Wera gillade att komma bort:-)
På kvällen var jag, Mia och Julia ute och åt middag på Mellanders. Jätte mysig kväll med massa skratt och barnprat så klart:-).
Idag är hela familjen hemma så skönt, jag fick sova till kl halv nio. Vet inte när jag gjorde det sist. Fredric är ledig och han tog med sig Wera för att hämta bilen som varit inne på lagning så skulle dom även handla mat på ICA Maxi. Så skönt att han fixar det.
Jag sitter redo med springkläderna, tänkte ta en runda när han kom hem. Sen i eftermiddag kommer fam Wigh över på lite vin och ost.
Svart och vitt var det som gällde denna dag.

Älskar när diksmaskinen öppnas


Här övar hon på benböj... men att stå helt själv nu går superbra och det är inte långt i från att ta sina första steg.
Ha en mysig fredag och helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar