lördag 26 november 2011

1:a advent preppad

Igår fixade jag till lite olika julgrupper med hyasint och mossa mm. Sen idag har jag satt upp alla julbelysning och annat fix. Hann även med att baka saffransbullarna på förmiddagen och måste säga att dom blev grymt goda. Glömde ta bild på dom men ett hett tips är att baka "vanliga bullar" i muffinsformar. Jag bredde smör, kardemumma och mandelmassa på och dom blev fantastiska. Alltså inga  lussekatter (gjorde dock några till Walter eftersom han gillar dom bäst) Men med muffinsformarna blev bullarna så höga och fina. Sen gillar jag inte bullarna som ska bakas med kesella, Hellre mer smör och massa god gegga i bullarna, sååå saftiga.  Säg till om ngn vill ha recept.
Idag har vi när vi äntligen kom ut efter allt julsök och bullbakandes så gick vi ner till stan eller rättare sagt Östermalm. Vi hade några inredningsbutiker som vi ville besöka, bla Asplund och Nordiska Galleriet. Vi är ute efter ett nytt soffbord. My good vad dyrt det är med snygga soffbord. Inget impulsköp direkt.
Barnen var fantastiska i dubbelvagnen, men några stop i mysiga leksaksaffärer fick det bli på vägen.
Till middag gjorde vi en supergod fisksoppa med saffran, såå god. Och nu fick jag en drink i handen, hihi det var länge sen kan jag säga. Men först lite bilder på hur julen ser ut här hemma hos oss.



Ha en härlig 1:a advent!!

1 kommentar: