lördag 12 november 2011

Veckan som gått

En ganska så händelserik vecka får nog detta lov att vara. I måndags var två av mina kusiner Johanna och Karin här samt två killkompisar till Walter, det bakades pepparkakor så det stod härliga till. Karin var den som höll ut längst, det luktade jul i hela lägenheten. Alla 3 killarna lekte på bra hela kvällen och det var ett trött gäng som vinkade hej då efter åtta på kvällen.
I tisdags hämtade jag Walter tidigt från dagis eftersom vi skulle till ögonläkaren. Hittar min lilla kille i ett litet rum där fröken Ru läser en bok för några barn. Walter har då handen inlindad i bandage. Han klagar inte direkt på att det gör ont utan tycker med att det är speciellet att ha bandage. Men vi hoppar över gymnastiken den kvällen. På natten vaknar han flera gånger och gråter och klagar på att det gör ont. På morgonen när jag ska klä på Walter skriker han av smärta och jag bestämmer mig för att gå till husläkaren. Helt galet att jag varpå väg ner till dagis så här i efterhand.
Efter några vänder först till husläkaren - odenplanhuset där vi fick röntga handen coh sen tillbaks till läkaren kunde dom berätta att tummen var bruten. Lilla Walter, förstå vad ont han måste ha haft.
Fredric kommer hem och killarna åker till KS där tummen samt handen coh armen blir gipsad. Walter var så fantastiskt duktig hela dagen och klagade inte en enda gång. Runt fem kom dom hem så jag var glad att Fredric kom hem coh tog Walter dit eftersom det tog sådan tid. Wera hade inte uppskattat att sitta där så länge.
Torsdagen höll jag Walter hemma, vi passade på att gå ner till stan och köpa "Bolt" kläder till höstfesten, och när vi ändå var på stan gick vi till Kulturhuset och lekte lite. Walter hade så kul och hittade en kompis att leka med. Jag var mest svettig v att springa efter en snabbkrypande Wera som ska klättra och upptäcka allt just nu samt hålla reda på Walter som sprang runt överallt. Nästa gång går jag nog ner själv med bara Wera, blir nog lugnare så.... Var helt slut den kvällen och mina kännslor satt utanför min kropp, så när Walter inte åt upp min goda mat utan lekte med den i stället var det droppen, maten och tallriken slängdes ner i diskhon och Walter slängdes in på sitt rum. ANDAS!!! Fy, jag gillar inte när jag blir så där arg men sammtidigt är det lite skönt att få ut alla kännslorna. Sen hittade jag en skamsen Walter i sängen. Vi båda bad om ursäkt och kramade om varandra sen gick jag hemmifrån och åkte hem till min kollega Cina på middag i Hammarby Sjöstad. Så fantastikt trevligt och gott. Jag somnade gott den kvällen kan jag säga.
Igår var det Höstfest på dagis och jag stannade kvar en stund och fick vara med på sångstund med alla barnen. Sen åt jag lunch med Sara och Sixten 6 mån. Jag och Fredric hade även 7 år ihop igår, han hade dock glömt det men kom ändå ham tidigt, redan kl halv fyra. Och Walter var SÅ trött efter dagsi så han somnade i vagnen på väg hem. Då passade jag och Fredric på att njuta av en after work på Mellanders medans barnen sov, väldigt lyxigt. Kan bara informera om ni är sugna attgå dit efter dagis/jobb så är stället helt fullt redan kvart över fyra. Helt galet och det var väldigt många med barnvagnar. Men väldigt trevligt. När man köpter ett glas vin bjuds man på ett tapas buffé med massor av gott.
Efter den daten tog vi bussen till Söder där Loppan och Linus bjöd på god fredagsmiddag. Även det lyx!!

I dag har vi barit på Skansen, så mysig dag och jätte fint november väder. Vi passade på att gå hem från Skansen då båda barnen sov . Vi stannade till på Köttbaren och köpte hem god middag. Kvällen har varit lugn och härlig, vi har kollat på Så mycket bättre medans Walter lekt med sina bilar + en syrulle....  Känns som han kommer vara uppe längre än mig och Fredric just nu.
Här kommer bilder från skadade Walter samt hur han förvandlade sig till Bolt. Tack snälla Ulrika för bra tips. Även om jag inte han med att utforma Boltsom jag hade önskat. (Den rosa svannsen coh öronen valde han helt själv)


Busfröt Wera, hon hittade blöjpaketet och drog ut alla blöjor.

Söta Bolt hunden

Med en söt rosa svans.


Wera hade besök av lilla Sixten 6 mån i fredags. Tydligen kul att sticka in fingrar i andras mun.
God natt och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar