söndag 20 november 2011

Söndagkväll

Ny stor sats med musli är gjord inför en ny vecka. I morse när min glasskål med musli var tom blev så besviken för frukosten är inte den samma när jag inte får äta en god skål med bär, yoghurt och min musli. Älskar frukostar!!!
Tips till er som inte orkar göra egen musli så kommer Risenta ut med "din favoritblandning" som bara är att ta hem och hälla upp i en fin gasskål, så ser det ut som man gjort den själv:-).

Helgen har varit bra. Förskolan var stängd i fredags så vi hade playdate hemma hos Petra, Sixten och Felix på förmiddagen. Sen kom min mamma över och meningen var att Walter och hon skulle hitta på ngt, men efter en koll med tempen så visade det sig att W fått feber. An somnade i soffan och tog det lungt resten av dagen.
Igår mådde han bra igen och ville åka till Andys lekland med Fredric. Så dom åkte dit och jag mötte upp Lopan och Greta på stan. Vi lyxade till det med en vinlunch på PUB uppe vid ROOM.
Jag shoppade nya glansiga tajts från Amercian Apparel samt en jeans skjorta från HM. Vi fick en jätte mysig dag på stan tillsammans.
På kvällen var vi bortbjudna på middag hos Anders och Helene, vi tog båda barnen i vagnarna och gick över till Kungsholmen. Wera somnade i vagnen vid åtta och Walter myste i deras säng med två filmer. Vi andra njöt av en fantastiskt god middag och vin. Hjortstek, kantarellsås och potatisgratäng. Sen Amaronevin till det. Vid elva ville Walter gå hem och sova så då blev det slut på den trevliga middagen. Men vi var så nöjda.
Idag var jag trött och gick faktiskt och vilade på förmiddagen. Sen var det kalas. Walters kompis Emilia fyllde 4 år. Jätte bra ordnat och efter tå timmar av lek och bullätandes tog vi följe med Mia och Douglas. Det slutade med att W följde med D hem och jag gick hem själv utan barn. 3 tim senare kom Mia över med W och killarna hade haft sååå kul. W ville till och ed sova över. Kul!! Får bli nästa gång. För han får inte bli som mig, jag grät varje gång jag skulle sova över och mamma eller pappa fick komma och hämta mig.

I veckan ska jag gå en retorikutbildning i två dagar som jag vann förra året när jag var höggravid. 10.000 kr är en värd så det är ett bra pris. Ska bli sååå kul och skönt att göra ngt annat. Filmning och presentation står på schemat. Gulp.
Nu film i soffan med F innan sängen ropar.
Kram

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad gott det låter med egen müsli! Du skulle inte vilja bjuda på ditt bästa müsli-recept? :)

    Mvh

    Anna

    SvaraRadera