lördag 17 december 2011

Njuter

Åter igen är det lugnt i lägenheten, jag spelar hög musik och slår in julklappar. Fredric tog båda barnen i vagnen så Wera kunde sova, ute vräker det ner snö varvat med regn. Jag är glad att få sitta inne en dag som denna. Tänk om en vecka är det julafton och då är det nog fullrulle i Perssonshuset. Ska bli så mysigt att fira jul där även i år.

Igår hade jag och Fredric date på stan. Det började dock med att jag var lite smågrinig, hungrig + att han kom hem senare en planerat. Så i stället för att göra stan med lite affärer ville jag gå och äta direkt. Fredric tog hand om mig och bestämde vart vi skulle gå, jag är inte så rolig att vara med när jag är hungrig tyvärr. Vi styrde mot Köttbaren på Tegnergatan. Vi trodde vi skulle få vänta länge på bord men efter 5 min fick vi bord och åt vi åt fantastisk god mat, drack gott rödvin och vi pratade utan att bli avbrutna, utan att behöva torka spilldmat på golven, utan att ha en liten tjej i knät när man äter. Oj så jag njöt. Och jag älskade verkligen stämningen inne på restaurangen, om ni ska ut och äta ngn kväll GÅ DIT!!!
När vi var klara var kl bara åtta så vi traskade ner mot Åhléns som hade öppet till nio. Hur skönt var inte det att gå dit då, knappt ngt folk och vi fick sådan bra hjälp av en kille. Fredric skulle nämligen köpa nya jeans, hittade ett par direkt från Tiger som satt så bra. (jag provad ett par Acne som satt snyggt, och vips var dom inslagna och jag skulle glömma att jag såg ngt....hihi)
Mätta och glada gick vi hem till mamma och pappa som hade haft en lugn kväll, Wera hade somnat kvart över sex och Walter halv åtta....
Blev dock en tidig morgon i stället men Fredric tog båda barnen och jag fick sova till halv nio, fantastiskt!

Kvällens middag blev tyvärr avbokad idag, fam Tjerneld skulle kommit hit idag men lilla Elsa blev sjuk. Så vi får äta gott och mysa bara vi idag.
Nu kom familjen hem. Ha en mysig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar