lördag 10 december 2011

Pulka och släde

Det ha varit så avkopplande och skönt att slippa storstaden under 1 vecka och i stället bara hängt på gården, där det kommit så mycket fin snö. Det känns så härligt att vara ute med barnen i den friska luften.
Vi har just nu tre st hästar som går utanför vårat hus och Wera är helt till sig av dessa stora djur -titta, titta. Står hon och säger när hon får se dom. Hon skulle kunna stå i fönstret hela dagen om hon fick. Idag fick vi även möjlighet att åka släde med Viktoria, gissa om Weras mun var öpnnen och stum av förvåning. Ännu mer förvånad blev hon när hon fick klappa hästen. Tyvärr tog batteriet i kameran slut när det var dags för släde men det var mysigt att få ta en liten runda med båda barnen.
Men pulka gick bra det också, det var många nya händelser för Wera idag. Så när vilan kom efter lunch somnade hon på 2 sek i sin säng och sov i 2 tim. Händer inte varje dag kan jag säga.

I onsdags kväll blev dock Walter sjuk och jag hittade honom i sängen när jag skulle krypa ner helt nerkräkt. Han hade inte vaknat utan hade kräkts i sömnen... Har aldrig hänt. Gillar verkligen inte när han blir kräksjuk och konstigt när vi inte varit på dagis heller utan flyr en vecka och ändå kräks. Så det blev bara att slita ut alla lakan och bädda rent. Wera fick flytta in till mormor och morfars rum för jag visste inte hur natten skulle bli. En gån g till kräktes han opch då i en hink, sen var det ganska lugnt. Förutom att Wera vaknade mitt i natten och gallskrek för hon blev väll så fundersam och undrade vart hon var. Så det vara bara att springa in och lugna henne. Herre gud vad jag sprang upp och ner den natten. Var helt slut när jag vaknade kl sju. Men på morgonen mådde Walter bra och fick frukost. Så vi vet itne riktigt om dett var kräksjukan eller om det var så att han fick i sig klor i munnen när han var och badade med morfar i onsdags. För han hade tydligen svalt vatten... kan man bli sjuk då?? Vi mår i alla fall bra.

Pratade med Fredric innan och han var nu i Peking och hade haft en hel shoppingdag. Jag frågade om han hade gått bananas i butikerna och det hade han tydligen. My good vad saker han har köpt. Gissa vem som får mest....Walter. Fredric blev helt till sig när han hittade så mycket saker till honom och SÅÅ billigt. LEGO, Bilar, drakar, tågbanor mm. Till mig hade han hittat nya Uggs och en ny skiddress från Peak Performance.
I morgon blir det Stckholm och det ska bli mysigt att få komma hem och krama och Fredric igen, vi har saknat honom mycket!!!

Nu ska vi äta gott, min mamma har som tradition att man ska äta gott och lyxigt den 10:e dec då det är Nobeldagen. Det tackar jag itne nej till.

Kram från oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar