tisdag 31 augusti 2010

Hemma...

Igår blev min hals och förskylning bara värre. Landade i sängen tillsammans med Walter redan kl åtta igår kväll och har sovit så dåligt för jag har knappt kunnat svälja pga halsont. Så det fick bli en dag hemma för mig och jag hoppas att jag kryar på mig eftersom det finns en hel del att göra på jobbet och denna vecka blir kort eftersom dagis är stängt på fredag och jag måste vara hemma med W då Fredric är borta m jobbet.
Jag lyckades i alla fall med att lämna Walter idag och vilken skillnad det är på våra lämningar nu för tiden. Idag ville han till och med inte se på Rorri utan ville gå ner till alla kompisar!!! WOW det har typ aldrig hänt. Men det är så skönt att han trivs så bra med både kompisarna och fröknarna. Igår när jag hämtade hade dom tagit in en studsmatta och där stog Walter och hoppade med musik till. Jag kunde verkligen se mig själv i honom. För när jag var liten och gick hos dagmamma hade vi en exakt likadan och där stod jag och hoppade dag ut och dag in med musik på och varje gång musiken stängdes av tog jag upp pekfingret och sa "ljudet"?
Så igår ville Walter knappt följa med hem eftesom det var så kul att hoppa.

Han har blivit så stor våran kille och han frågar ofta om "Wera" i magen är vaken. Och när jag säger att ja nu är hon vaken springer han fram till magen och ska lyssna och gärna ska pappa också komma och ligga nära magen då. Åh det är så mycket kärlek och det är min underbara familj. När Wera (som hon heter just nu) kommer blir Walter 3 år och jag vet att det är en typisk trottsåldertid. Jag kan bara inte föreställa mig att han ska börja bli trottsig, för just nu fungerar allt så bra och vi har verkligen inga duster eller problem med honom. Visst kan han sätta sig i mot vissa saker men det är inget som utlöses i bråk eller tjafs. Märkte dock en skillnad i helgen då det blev en del gråt när han inte fick som han ville. Det var då jag och Fredric började prata om det kan vara trotts??Nej intenu va....?? Sen behövdes det bara lite mat och sömn. Ja ja jag är säkert väldigt godtrogen och tror det bästa om våran son men när dagen kommer får vi ta det då. Jag har dock inget stort tålamod särskilt inte nu när jag är gravid....

Det blev ett långt inlägg men som sagt jag har så tråkigt idag, har sovit hela förmiddagen och det får nog bli några timmar i eftermiddag också så huvudvärken släpper.
Ha en härlig solig tisdag.
Kram F.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kryar på dig fina Frida! Walter och Wera-gulligt!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren. Ja, visst blev skyltfönstret höstigt och muffsigt!? Var det den stickade polotröjan du tänkte på, så är den från Days höstkollektionen och alldeles underbart snygg! 1699 kr och den får flytta hem till dig. Avis jag blev på dina Uggs...

    Krya på dig!

    SvaraRadera