fredag 6 augusti 2010

Min sista semesterdag

5 underbara veckor har redan flygit förbi men jag måste ändå säga att vi har haft en underbar sommar och 5 veckor känns helt perfekt. Vi har upplevt Skåne, Tällberg, Kolmården, Fjäderholmarna, Sardinien och sist Karlstad. Och vi har även fått njutit av Stockholm innan vi har begett oss till nästa destination och det har jag alltid saknat. Man kommer hem dagen innan man ska jobba och så har mán inte fått vara hemma men det har vi ändrat på denna sommar.

Dagarna i Karlstad har bjudit på lite halvdant sommarväder, regn ena stunden och sol den andra. Jag har gjort den stora utflykten till Ullared med Marie, Natta och Emelie. Oj vilken upplevelse. Enormt stort och väldigt mycket folk även om vi hade turen att inte behöva köa in samt stå i kö när vi skulle betala. Hittade väldigt bra saker till Walter så som regnställ, bra vinterbyxor till dagis, leksaker, DVD filmer och tröjor. Samt lite saker till den nya bebben.... Vi vet fortfarande inte vad det är i magen så det fick bli vitt.
Anton och Walter tog ett dopp i pooolen innan det var dags för regn igen... Men Walter badar så bra med sina puffar runt armarna och magen. Han hoppar i helt själv och simmar runt, väldigt skönt och han tycker det är såå roligt.
Fredric, Marie och Bosse åkte ut till skogen en kväll och kom hem med ca 20 liter. Det blev väldigt goda kantarell smörgåsar den kvällen.
Min favorit just nu -KRÄFTOR, såå gott.
Suddig bild på Walter men han hade såå kul igår och dansade till alla möjliga låtar. Han är verkligen inne i semesterkänsla, går och lägger sig runt tio om kvällarna.... Han sover också längre på morgonen. I dag vaknade han halv tio. Så vi undrar hur detta ska gå på måndag när det är dags för dagis. Sen en annan stor sak är att han har blivit blöjfri, dock inte på nätterna eftersom han dricker välling. Men på dagarna går han på toaletten och det går så bra, det bara hända två dagar innan vi åkte hem från Italien. Så det känns jätte bra och stort.

I söndags hade jag och Fredric våran första bröllopsdag och det firades med frukost på sängen coh en fantastisk ring. Vi gav inte varandra någon morgongåva så Fredric ville ge mig denna ring ett år efter. Jag blev sååå glad.
Vi funderar på att flytta över stenarna till förlovningsringen för jag vill inte byta ut denna ring mot förlovningsringen.
Frukost på sängen var en höjdare tyckte Walter.

I helgen är det bröllop här i Karlstad. Det är Sara och Calle som ska gifta sig. Så i kväll blir det trädgårdsmingel hemma hos dom och i morgon gifter dom sig ute på Hammarö. Jag köpte ett par så snygga skor till bröllopet när vi var hemma i Sthlm förra helgen, hittade ett par rosa på CC:s inne i Sturegallerian som jag inte kunde motstå....

Uppdaterar lite senare om våran fantastiska resa på Sardinien. Jag har verkligen haft semester från bloggen dessa veckor också.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar