torsdag 14 oktober 2010

Date med min man....

Igår passade jag och Fredric på att gå ut och äta middag. Min mamma är i Sthlm så hon har hämtat Walter två dagar i rad och igår tog hon även hela kvällen. Det var så mysigt att få gå i väg bara vi två. I ca 3 år har vi pratat om en restaurang som heter Byn som ligger på Torsgatan. I går var det äntligen dags att gå dit. Supermysig fransk restaurang med enormt goda Galetter och sagoligt goda creps till efterrrätt. Det var länge sedan jag var så mätt som jag var igår, promenaden hem igår (dock väldigt kort men ändå) var otroligt välbehövlig. Sen hjälper det ju inte att jag har en bebis som ligger och trycker i magen. Kände mig som en uppblåst ballong. Men det var mysigt att bara vi två fick sitta och prata i lugn och ro. Det blev mycket prat om hur vi tror det kommer bli när lilla Wera kommer och vilka förväntningar man har mm. Kan inte fatta att vi ska bli 4 i familjen samtidigt som det käns som det mest naturliga.Igår när jag skulle gå och lägga mig så upptäcker jag att Walter inte fått ngn blöja på sig innan han somnat. han är helt blöjfri på dagarna men på natten behövs det fortfarande blöja. Mormor hade frågat honom om blöja och han säger självklart -nej mormor jag sover bara i kallsonger... Mormor visste att så inte var fallet men glömde helt enkelt bort blöjan i alla bokläsning.
Walter som somnar i våran säng hade alltså kissat ner stora delar av täcket och lakandet.... Plaskblött var det... Det vara bara att bädda om med nya täcken som vi som tur har och idag får vi tvätta stora täcket. Det är bra att det får en omgång i tvätten, får tänka possitivt.
Kram och ha en bra dag!


1 kommentar:

  1. Hej Frida! Vilken fin blogg du har! Vad kul att läsa att du ska bli mamma igen och till en liten tjej! Jag blev själv mamma igen till Amanda i Mars. Ha det bra och jag kommer definitivt att titta in här på din blogg då och då! Ha det gott! Kram från Sara från Skåne (Los Angeles)

    SvaraRadera