tisdag 5 oktober 2010

VAB

Igår var jag hemma med Walter som var sjuk. Även om det är en light ögoninflammation får dom inte gå på dagis förrens det är helt borta så vi får se hur många dagars VAB det blir.... Idag är Fredric hemma hela dagen. Igår var vi även hos ögonläkaren där dom kunde se hur dålig syn W har i vänstra ögat, dom droppade först i ngn vätska i båda ögonen som skulle värka i 50 min. Walter blev helt vansinnig och vi fick bända upp hana ögon, HATAR sådant och det skär i mitt hjärta. Men sen gick det bra och jag bävade lite för själva undersökningen men då satt han stilla i pappas knä och berättade att han skulle få en present efter detta när affären öppnat. Han har ett ganska kraftigt brytningsfel i vänster öga, översynt +5. Så det blir glasögon som ska användas HELA TIDEN upp till åtta års ålder då dom kan se i fall det blivit bättre. Lilla gubben och sen tror jag att vi kommer få en utmaning att få på honom dessa glasögon hela tiden.... Trött kille som valde att somna i vagenn kl fem på eftermiddagen när jag gick ut för lite ärenden. Hemma ville han inte sova utan det var gradvi och trött mamma som sov en stund i soffan i stället. Tur att han kan underhålla sig själv...

Kram F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar