lördag 10 september 2011

Älskade helg

September och vilken underbart väder vi har i storstaden. Även om jag älskar sommaren och värmen så är det mysigt med höst och att få tända ljus igen. Igår inledde vi helgen med en AW på  Melanders, vin och en tapastallrik innan  vi gick hem och åt räkor och krabba. Härligt att få sitta ute i solen och ta ett glas vin och njuta även om man har två barn. 
 Idag har vi haft en jätte härlig dag i solen. Vi åkte till Ulriksdals Trädgråd och plockade massa grönsaker, morötter, purjolök, majs och kronärtskocka. Kan verkligen rekomendera detta, Walter tyckte det var så kul att få dra upp morötter ur jorden och välja ut majs. Sen åt vi en god lunch i deras cafe. Efter det inspirerande besöket gjorde vi ett stop i Mullemeck Parken och sen avslutade vi i Bromma Blocks. ZOO butiken och COOP som imponerade på både mig och Fredric. Nu är det tända ljus i lägenheten coh vi njuter i soffan. Walter har blivit förkyld idag.... han mår bra men det rinner hela tiden ur näsan.

Vi ger Wera lunch och Walter är fotograf.



Jag blir helt till mig när jag går in här, vill köpa alllt.

Fredric spanar in en ny chili.
Walter är fotograf igen, i väntan på lunchen.

Min mårbacka har fått flytta in från terassen.
Dessa blommor fick följa med hem.


 Hoppas ni har en mysig septemberg helg.
Kram F.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar