torsdag 22 september 2011

Måndag... nej torsdag

Det känns exakt som måndag idag. Eftersom vi har haft besök och Walter har varit ledig från dagis känns det exakt som att veckan rullade igång idag och det är måndag. Men det är ju redan torsdag, GALET. Jag körde i alla fall igång "min" vecka med en härlig power walk med Petra på en timme i morse efter lämning. Älskar våra promenader, vi pratar, skrattar och blir svettiga. Kan inte bli bättre start på dagen. När jag kom hem körde jag ett behövligt röj. Bäddade alla sängar, dammsög och plockade så klart. Blir alltid lite extra stök med 3 till i lägenheten, men nu är jag nöjd och mår bra av ordningen igen.... Wera tyckte det var både kul och lite läskigt med dammsugaren, kröp efter den och skulle självklart ställa sig vid den. Nu har jag ätit lunch och även hunnit med att kolla över våran ekonomi och sett över alla inkomster samt utgifer, inte min starka sida men kände att jag var tvungen att få en överblick så nu har jag fört in allt i ett Excel ark. Nu vaknade Wera och vi ska upp och handla lite på ICA inför middagen, idag blir det Laxköttbullar och pepparrotsyoughurt med bulgur. Sixten coh Petra ska följa med och hämta idag på dagis så det blir extra mysigt.

Tack även syster för den härliga kommentaren på bloggen, finns ingen annan som du som kan beskriva med ord hur saker och ting varit.
Tack underbara syster för Septembers mysigaste dagar! Fylld av tokiga barn, gurglande skratt, "ursäkta", kaffe i DAY-koppar, popup-mormor&morfar, galet god surdegspizza, viiiiin, inspiration till hemmet, flera moments, ännu flera blöjor, Gatu-kusiner både högt och lågt, goda ostar, mmmmatmagazin, haklappar, Brunkans bullar, garagelöpning, balansbajsgång och DU!!! Älskar om dig och om din familj. Som tillsammans med min familj stavas: FULL RULLE : )

Kram och härlig TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar