måndag 5 september 2011

New York!!

I mars nästa år åker jag, min syster och min mamma till New York. Ska bli så fantastiskt härligt. Vi har pratat om detta ett tag och särskilt när jag och syster var mitt uppe med amning och dom små bebisarna så sa vi tänk att få sätta oss i ett flygplan och åka till NY för att shoppa, äta goda luncher, middagar samt sitta på ngn cool bar och dricka en drink. Vi bara VI, inga barn och inga män. Nu är resan bokad och våran snälla fina mamma bjuder oss på denna resa. Älskar dig över allt annat!! Så nu om det finns några där ute som har bra tips på restauranger, coola ställen, shopping mm. Skriv gärna. För denna resa ska bli BRA och genomtänkt.


1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt Frida, jag blir riktigt avis! New York som är så härligt! När jag har varit där har jag alltid sett en musikal på Broadway, det tycker jag är en helt fantastisk upplevelse. Fantomen och Lejonkungen är sevärda även om ni kanske redan sett dem en gång, och så går både Hair, Wicked, Chicago och säkert många andra klassiker.

    Den här länken fick jag av en väninna i våras när Magnus skulle dit:

    http://www.citysitesny.com/about-nyc/best-drinks.php

    För en god cocktail efter en lång dag på stan måste ni självklart planera in :D

    Annars skulle jag ta med bekväma gåskor och bra kartor och promenera runt stan så mycket som möjligt och undvika att stå i kö till alla "sevärdheter". Ett besök i Chinatown, en tur runt central park, kanske åka helikopter över Manhattan?? Magnus och CM gillade Brooklyn Brewery men jag gissar att ni kanske vill hålla er centralt. Självklart DKNY, Apple store, Bath & Bodyworks, Ralph Lauren, Bloomingdales (det finns en urmysig fruktbar på nedre delen i Bloomies som heter Ten Carrots - rekommenderas!), Saks etc men det amerikanska modet lämnar ofta mycket att önska! Och köp nu inte bara massor med barnkläder utan fina saker till dig också! Det brukar vara bra priser på kameratillbehör, kanske något att titta på?

    Jag ska gräva lite i min mail, jag har massor av tips från vänner som bott där. Vilken fantastisk resa ni kommer få!!

    SvaraRadera