söndag 4 september 2011

Hösthelg i Tällberg

I veckan bestämde vi oss för att åka upp till Tällberg över helgen. Vi hade inga planer och då passade en härlig hösthlg i Tällberg utmärkt. Jag tog barnen i bilen och hämtade upp Fredric redan kl tre i fredags och så körde jag hela vägen upp, barnen sov ända till Borlänge så resan gick super snabbt och bra. Älskar att komma upp till mamma och pappa och bli ompysslad. Mamma hade gjort jätte god mat och ställt fram goda ostar och gott rödvin. Efter middagen låg jag och mamma i varsin soffa och drack kaffe och läste alla tidningar som jag fått av Julia under dagen. Väldigt uppskattat som alltid!!
Igår tog jag och mamma barnen till Rättvik där det var Allmännasdag på lantbruksgymnasiet. Vi fick besöka alla djuren i ladugården, köpa grönskaer och rotfrukter från gården och kolla på Grisrace:-). På eftermiddagen tog jag, Fredric, mamma och Walter på oss stövlarna för att gå ut i skogen och plocka svamp. Efter en stunds letande djupt inne i skogen (Walter trodde aldrig vi skulle hitta hem igen...) hittade vi äntligen trattkantareller. Det blev fyra goda toastar till förrätt. KVällen blev ganska tidig igår för vissa, Fredric gick upp ohc la Wera vid kvart över sju och han kom aldrig upp igen utan sov hela natten, han var SÅ trött. Jag gjorde sällskat vid halv tio så det blev ganska tidigt för mig också. Men vad skönt det är att gå och lägga sig tidigt och vakan pigg. Nu har jag just tagit en springrunda och mamma har varit ute och gått med Wera. Killarna ska åka ner till Siljan och fiska. Synd att det redan är söndag och att vi måste åka hem...


Nu är det höst!!




Min fina mamma.


Gott!!

Världens sötaste Walter och han är min!!!

Rostade grönsaker med smulad fetaost, supergott!!
Nu ska jag gå ut och gossa med en liten Wera som vaknat.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar