torsdag 9 februari 2012

Bättre och bättre dag för dag

Vågar väll knappt säga att det är bättre för då händer väll ngt annat.. Men just nu mår Wera bättre, vilken skillnad från i tisdags. Då sov hon i min famn hela dagen. Nu busar hon, vill vara med och leka med Walter, dra ut allt toalettpspper samt så vill hon äta!! Det är så skönt att jag får i henne mat igen. Vi var till husläkaren idag och träffade en sådan bra barnläkare. Han lyssnade på Weras lungor eftersom hostan inte är bra och i natt hade hon svårt att andas när hon hostade av allt slem. Men det lät bra och han gav mig lite tips så som att tömma näsan inför natten med en näs-sug och efter det näsdroppar. Och så fick vi hostmedcin. Nu hoppas jag att hostan blir bättre, men vi är verkligen inte ensamma om denna hosta. Längtar så mycket till våren och efter mars då dom säger att denna sjukdoms puckel är över. Lagom tills jag börjar jobba och Fredric tar över. Han får det skönt han:-). Säkert är overall-tiden över också då. Ännu mer lyx för honom. Jag ska med glädje cykla till jobbet tidigt och lämna allt med påkklädnad och frukostar mm till honom. Men just nu längtar Fredric till sin föräldrarledighet, han har så mycket på jobbet och tycker det ska bli kul med ett avbrott och att få vara mer med barnen. Kanske Walter kommer ropa pappa lite mer än vad han gör nu.... Och jag tycker det ska bli kul att börja jobba och få ett avbrott från vardagen hemma. I stället får jag längta hem till barnen. Snart ska vi klä på oss och möta upp Petra, Sixten o Felix för lite pulka i vasaparken. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar