onsdag 8 februari 2012

Just nu, onsdag

Vi sitter i soffan och tittar på Toy Story 3, Wera äter majsbågar och drar upp alla våtservetter ur paketet.. Hon är piggare och har ingen feber idag. Sååå skönt om det vänder. Walter är också hemma. När jag lämnade honom i morse var det smått kaos på dagis. 8 fröknar var sjuka bl.a. hans lärare var hemma med kräksjukan. Eftersom jag skulle åka och fixa mitt hår och Wera var hemma med morfar fick Walter vara kvar en stund. Men när min mamma var klar hos sin frisör hämtade hon upp Walter redan efter tio. Nu får vi se om han klarat sig eller ej. Vi åker ju till Sälen på lördag och skulle vara skönt om vi är friska då. Igår när jag satt med Wera i famnen och hon hade 39 i feber var Fredric nere med Walter i garaget och cyklade. Efter en stund kom Walter upp och ropar, -mamma kom jag måste visa dig. Jag och Fredric byttes av och jag och W åkte ner till garaget. Det han ville visa var att han hade lärt sig cykla SJÄLV!!! Den lyckan som strålade över honom gjorde så att jag blev alldeles rörd. Att lära sig cykla kom jag ihåg var en jätte stor grej. Minns så väl när min pappa släppte pakethållaren på min blåa fina Crescent cykel på gatan hemma i Älvsjö. Igår var det jag som fick se min son lära sig cykla och jag undrar om han kommer komma ihåg när han tog sina första tramptag i ett skitit garage inne i stan... Mitt lilla stadsbarn. Lycka var ordet igår i alla fall. Kan varmt fenomenets att köpa en springcykel till era barn om dom ska lära sig att cykla utan stödhjul. Perfekt sätt att få upp balansen på. Nu cyklar Walter på en ganska stor cykel, 16 tum. Han kan svänga och cykla rakt fram. Nu måste vi öva på att bromsa snällt. I kväll blir det ner till garaget igen... Vi kommer nog få hänga där en del fram tills snön försvunnit. Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar