onsdag 1 februari 2012

Tillbakablick

Just nu går jag igenom hur det  var för ett år sedan. Då var mamma här och åt middag och hon hade då varit i Stockholm i 4 veckor. Vi hade väntat och väntat. Denna kväll åkte hon hem och sov för hon sa om jag sover här kommer det säker ändå inte hända ngt. Men vad fel hon hade. Vad glad jag är att jag inte behöver vara med om denna raketförlossning i natt för även om det var skönt att förlossningen gick på 2-3 min så är det lite psykologiskt jobbigt att det gick så fort. Jag hann inte med och smärtan var komprimerad och kändes hemsk när jag krystade ut Wera. Men det var värt varenda värk, stygn, kateter, läckande bröst, somnlös natt, och +20 kg. För ut kom våran solstråle Wera. Hon är oftast väldigt glad och jag kom ihåg när hon var 6 mån då grät hon aldrig, hon vaknade med ett leende och fortsatte så hela dagen. Glömmer aldrig när Linus sa- Är hon alltid så här glad?
Även om hon fortfarande är väldigt glad så kan hon bli jätte ledsen, jätte arg och har ett temprament som tydligen kommer från mig... Hon vet vad hon vill denna lilla 1 åring. Liten är hon och har knappt kommit upp i hennes klädstl 80. Ska bli spännande att se vad BVC säger på 1 årskontrollenpå fredag. Hoppas hon gått upp i vikt.
Ja det var lite om Wera som fyller 1år i morgon. Paketen är inslagna och det ska bli kul att se hur hon reagerar i morgon. Påmorgonen ska jag och Petra fira med frukost på Xoxo sen blor det födelsedagsfika på eftermiddagen. Till helgen kommer henne farmor, faster, mormor och morfar upp till oss. Ska bli mysigt.
I dag har jag bakat massor av bullar och det blir nog en sats cupcake i morgon också.








Nu ska jag titta på Mästerkockarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar