tisdag 31 januari 2012

Tisdag kväll

Vaknade i morse och var SÅ trött. Natten var konstig med Wera som vaknade till när jag och Fredric gick och la oss vid elva. Då hade hon sovit i 5 tim redan och tyckte det var kul att snacka och bråka med sin mamma och pappa. Oj vad irriterad jag kan bli när jag inte får sova och hon bara knasar sig. Vid fyra kom Walter in och ville gå och kissa sen somnade jag i hans säng och sov till kvart över sju. Var galet trött då.

Wera håller nog på att lägga om sina rutiner fast jag vet inte hur bra det går, igår somnade hon efter lunch vid halv tolv och vaknade 2 1/2 tim senare så det var bra. Idag vaknade hon tidigare och behöbde sova innan lunch. Men hon förstod inte varför, hon var så arg och skrek från sin säng. Hon var så trött så inte förstod sitt eget bästa, men efter 40 min somnade hon och sov i över 2 tim!!!
Sen när hon vaknade var hon så hungrig och åt min potatismos och köttbullar med stor aptit. Hon är ganska jobbig att ge mat men nu märkte jag vilken skillnad det är att ge henne när hon är riktigt hungrig. Samma sak hände i dag till middag, gav henne senare än vad jag brukar och hon åt så mycket mer.
Efter den långa sovstunden blev dagen riktigt bra, svårt att underhålla två barn inne så vi gick ut på innergården coh åkte pulka men eftersom Walter har sådan hosta tog vi en promenad i stället och letade present till Wera. Båda barnen somnade och jag handlade på ICA i lugn och ro.

Fixade en god kycklingpasta rätt som Walter åt av med stora tuggor, allt var uppätet och det händer inte heller allt för ofta. Sen bakade jag två Siraps limpor. Så om jag vaknade trött ordnade det upp sig och nu har jag haft massor av energi.

Walter skulle nog kunna gå i morgon till dagis men efetsom jag ändå är hemma får han nog också vara hemma. Kankse blir ett besök på Kungsholmens nya lekland Playlekland. Ska bli kul att se, öppnades i helgen och det kan nog vara bra att gå dit en vardag.
Nu blir det Äntligen Hemma.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar