lördag 7 januari 2012

Familjedag

Det är lördag mn det känns som söndag, helgen har varit lång eftersom Fredric varit ledig från jobbet sen i torsdags. Så skönt. Men både i torsdags och igår delade vi på varandra. Torsdagen hade jag och Walter en dag i hop, lunch på stan och sen bio. Vi såg Happy Feet 2 som var jätte bra och rolig. Så snygg gjord.
I går var en ganska tråkig och kalldag, jag och barnen gick runt i vasaparken och försökte leka lite men vi kom aldrig igång. Jag frös, Walter var hungrig och Wera sov. Fredric var hemma och fixade kvällens middag. Det är så kul att F är intresserad av att fixa i hop goda maträtter till våra vänner. Men igår hade jag mer än gärna stått bakom spisen och fixat.
Dagens höjdpunkt var att fam Scher kom över på middag. Med fyra barn gick det över förväntan bra. Dom små somnade och Walter och Adele lekte varvat med att slappa framför Tv:n och år popcorn.

Idag har vi därimot haft en efterlängtad familjedag, inga måsten inga middagar att fixa utan bara VI!!
Kvart över tio satt alla redan i bilen vinterklädda och redo för en dag ute i Nyckelviken. Korv var nerpackade så killarna var glada. Vädret i Stockholm har varit så fint idag och vi fick en sådan lyckad dag. Grillad korv, tittat på massa djur, Wera älskar verkligen hästar och blev så glad när hon fick se djuren. -Titta titta totto säger hon. Sen tog vi en promenad i skogen och ner till vattnet. Vi avslutade med en kaffe inne på cafet och Wera fick lunch.
När vi åkte hem somnade båda barnen i bilen och vi lyfte öven en i sängen och en i vagnen och dom fortsatte sova i 2 tim!! Jag slängde mig i sängen och läste en bok, inte igår kan jag säga.
Nu har vi ätit Lelias svar på Texas fajitas, väldigt gott.







Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar